Categories: سیاسی

محورهای قانون ساماندهی و کنترل اجاره خانه

محورهای قانون ساماندهی و کنترل اجاره خانه

– اخبار سیاسی –

علی‌ اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره قانون مجلس برای ساماندهی و کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی، اظهار کرد: این موضوع سال گذشته در جلسه علنی مجلس به تصویب اکثریت نمایندگان رسید و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد و ۳ بار بین مجلس و شورا رفت و برگشت داشت.

وی افزود: در نهایت پس از رفع ایرادات و ابهامات این طرح با موافقت شورای نگهبان به قانون تبدیل شد و پس از ابلاغ از سوی رئیس مجلس به دولت در نهایت برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

عضو کمیسیون عمران درباره علت تدوین این قانون، گفت: گرانی‌های مکرر در بازار مسکن و اجاره‌بها که موجب نا‌رضایتی مستاجران می‌شد، باعث شد نمایندگان یکی دیگر از زیرساخت‌ها برای رفع مسائل بازار مسکن و اجاره بها را فراهم کنند و طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تصویب کنند.

خانی درباره مهمترین محورهای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه‌ ملی اسکان، ساماندهی سکوهای ثبت آگهی، تعیین سقف افزایش اجاره‌بها و ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات از مهمترین محورهای این قانون است.

نماینده شاهرود در مجلس در همین راستا اضافه کرد: شناسایی خانه‌های خالی، پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده، ایجاد سامانه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه، ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای قانون ساماندهی و کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی  است.

خانی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای صحیح و دقیق قانون مذکور توسط دولت، گام موثری برای رفع مشکلات مردم در بخش مسکن برداشته شود.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تصادف وحشتناک و خونین سمند و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار

تصادف وحشتناک سمند و پژو ۲۰۶sd در محور سلماس - خوی ۲ مصدوم و یک…

18 ساعت ago

تجدید چاپ اثری عاشورایی از سید مهدی شجاعی/چاپ بیست و هفتم “سقای آب و ادب” در بازار نشر

چاپ بیست و هفتم سقای آب و ادب اثر سید مهدی شجاعی در یکصد و…

19 ساعت ago

مشکل ۵۰ فیلم توقیفی رفع شده است

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت که بیش از ۵۰ فیلم توقیفی یا…

19 ساعت ago

اسماعیل کاداره درگذشت

«اسماعیل کاداره»، غول ادبیات آلبانی درگذشت.

19 ساعت ago

بیش از ۲۰ هزار تماشاگر به تماشای آثار تماشاخانه ایران‌شهر نشستند

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی اردیبهشت و خرداد ماه‌ ۱۴۰۳…

19 ساعت ago

کنسرت نمایش سی‌صد کار تازه پورناظری با بازی محمدزاده، خیراندیش، رادان، افشاری اجرا شد

دومین شب از سی‌صد با حضور بیش از ۸ هزار تماشاگر به پایان رسید و…

19 ساعت ago