فرهنگ و هنر

مراسم تجلیل از نویسنده کتاب «مرد ابدی» برگزار شد

مراسم تجلیل از نویسنده کتاب «مرد ابدی» برگزار شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید طهرانی مقدم و همچنین نویسنده و پژوهشگر کتاب «مرد ابدی» با حضور همرزمان و خانواده شهید، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان کشوری و لشکری در سالن کوشک نمایشگاه کتاب برگزار شد.

«مرد ابدی» از کتاب‌های ماندگار ایران خواهد بود

کتاب «مرد ابدی»، روایتی مستند از زندگی پدر موشکی ایران، شهید والامقام سردار حاج حسن طهرانی‌مقدم است که به‌قلم معصومه سپهری نوشته و از سوی انتشارات خبرگزاری برگزیده های ایران و با همکاری انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است. این کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش برگزیده های ایران، سپهری در این کتاب تلاش کرده است نگاهی جامع به بخش‌های مختلف زندگی شهید طهرانی‌مقدم داشته باشد و وی را از وجوه مختلف نظامی، اجتماعی و فرهنگی به مخاطبان به‌ویژه نسل جوان معرفی کند. این اثر فاخر حاصل تلاش ۱۳ساله سپهری است که با سبکی جدید در خاطره‌نگاری جنگ نوشته شده است. از جمله مزیت‌های «مرد ابدی» ارائه ۸۰۰ قطعه عکس از شهید طهرانی‌مقدم، شهدای پادگان مدرس و… است که به‌منظور تکمیل روایت‌ها به فصول مختلف ضمیمه شده است.

شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است که سال‌ها زحمات او در این عرصه منجر به توانمندی موشکی پرقدرت ایران شد که نمونه آن را در عملیات اخیر وعده صادق می‌بینیم. شهید حاج حسن طهرانی مقدم، ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی که به‌مناسبت شهادت ایشان صادر کرده‌اند، شهید طهرانی مقدم را با عباراتی نظیر “سردار عالی‌قدر”، “دانشمند برجسته” و “پارسای بی‌ادعا” مورد خطاب قرار دادند.

حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری برگزیده های ایران داشته است، درباره سال‌ها زحمت برای نگارش این اثر و همزمانی آن با عملیات وعده صادق گفت: انتشار کتاب پس از ۱۳ سال همزمان با عملیات «وعده صادق» شد و این نمی‌تواند جز مشیت الهی و معجزه الهی باشد،‌ معجزه‌ای که در تمام مراحل انتشار کتاب من به‌چشم خود دیدم و حس کردم‌، نه‌تنها من بلکه سایر عزیزانی که در جریان انتشار کتاب بودند،‌ نیز آن را حس کردند. من فکر می‌کنم هم توجه شهید کاظمی و هم توجه شهید طهرانی‌مقدم و هم اخلاص آقای مقدم‌فر موجب شد کتاب در آستانه نمایشگاه در مدت کمتر از دو ماه که نیمی از آن هم تعطیلات نوروز بود،‌ منتشر شود.

مجید قلی‌زاده مدیر مسئول انتشارات خبرگزاری برگزیده های ایران، «مرد ابدی» را ادای دین خبرگزاری برگزیده های ایران به شهید طهرانی مقدم دانست و تأکید کرد: خبرگزاری برگزیده های ایران به‌عنوان یک رسانه انقلابی و رسالت‌مدار همواره خود را مدیون و مرهون خون شهدا می‌داند و فلسفه حضور خود را در عرصه رسانه‌ای کشور پاسداری از خط روشن شهادت و شهیدان و حفظ و نام و یاد شهدا می‌داند. انقلابی بودن که زینت‌بخش نام خبرگزاری برگزیده های ایران است بدون توجه به مسئولیت‌های زینبی که در قبال خون شهیدان انقلاب به‌عهده یکایک ماست امکان‌پذیر نیست. شهادت خودش یک رسانه است؛ رسانه‌ای که پیامش در امتداد تاریخ انتشار می‌یابد و شهیدان نقش‌آفرینان اصلی آن هستند، با این توضیحات خبرگزاری برگزیده های ایران به‌عنوان رسانه‌ای با رویکرد بین‌المللی و با هدف تأثیر‌گذاری بر افکار عمومی منطقه خصوصاً جبهه مقاومت اسلامی با افتخار پیش از این در مجموعه‌ای به‌نام «حبیب» نسبت به مقام والای شهید سرافراز جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی ادای دین کرده است و پس از شهادت شهید والامقام سردار حسن طهرانی‌مقدم نیز وظیفه خود دانست تا در راستای معرفی هرچه بیشتر و بهتر این چهره منوّر انقلاب اسلامی که ثمره اقداماتش برای ایران، بلکه کشورهای منطقه و جبهه مقاومت امنیت‌ساز و عزت‌آفرین بوده است قدم بردارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق غرفه انتشارات شهید کاظمی واقع در شبستان اصلی مصلّای امام خمینی(ره) راهروی ۲۱ غرفه ۵۰۷ و یا از طریق انتشارات خبرگزاری برگزیده های ایران ـ تماس با شماره تلفن ۴۲۱۳۹۰۰۰ ـ  تهیه کنند.

     کتاب «مرد ابدی» , کتاب , نمایشگاه کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , تحولات برنامه موشکی ایران , عملیات وعده صادق , کتاب «مرد ابدی» , کتاب , نمایشگاه کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , تحولات برنامه موشکی ایران , عملیات وعده صادق , کتاب «مرد ابدی» , کتاب , نمایشگاه کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , تحولات برنامه موشکی ایران , عملیات وعده صادق , کتاب «مرد ابدی» , کتاب , نمایشگاه کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , تحولات برنامه موشکی ایران , عملیات وعده صادق ,

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا