Categories: مرکزی

مردم در ۹ دی پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام رحیمی ظهر امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ساوه با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: در ماهیت شناسی این روز می‌توان گفت ۹ دی روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان  و روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب و مقدسات در روز عاشورای حسینی  بود.

وی بیان کرد: ۹ دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: مردم در این روز تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند و نشان دادند که با بصیرت‌اند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده‌اند هرگز نه راه گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همان ولایت فقیه است، بر می‌دارند.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد:  سردار سلیمانی، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم بود، منتهی نه تروریسم در حد داعش و النصره،  او فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن‌هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود، سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در شش سال اخیر وارد کرده بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود و هر جا قدم می‌گذارد برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد، برای همین این روزها برای امنیت و وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار و خواب و خوراک نداشت.

امام جمعه ساوه گفت: نگاه حاج قاسم، نگاهی الهی و متعالی بود و  در برابر برخی کسانی که از مردم عراق گلایه می‌کردند و آنها را به بی‌وفایی سرزنش می‌کردند، می‌گفت: چنین نیست، مردم عراق میزبان حکومت امام زمان علیه السلام خواهند بود، باید آنها را برای چنین میزبانی آماده کنیم.

رحیمی ادامه داد: شهید سلیمانی، تفکر و عمل و مشی و مرامش، نماد اعتدال، به معنای واقعی کلمه بود. او معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد، سلیمانی در مقابل کسانی که از او تجلیل می‌کردند بارها می‌گفت: والله، والله، والله، از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقیِ ما، با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته است، [آن وقت است که من] رستگار شدم، پیروز شدم، بردم.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی، نماد تمام عیار شجاعت و نترسیدن از مرگ و خطر بود، باید این وجه ازشخصیت او برجسته شود،  چه بسیار انسان‌هایی که مومن و متدین و ضد ظلم و ستم هستند؛ اما شجاعت اقدام ندارند، وجه امتیاز بارز او شجاعت و صلابت او بود.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی، صرفا یک فرمانده‌ی نظامی نبود. او یک متفکر استراتژیک و راهبردی، یک طراح بی‌نظیر، یک دیپلمات انقلابی و ماهر در مذاکره، یک سیاستمدار مومن و اندیشمند بود که شخصیت‌هایی بزرگی از سران کشورها، مبهوت قدرت راهبری و تفکر راهبردی و قدرت اقناع و بیان او می‌شدند، گفت: زندگی حاج قاسم سلیمانی و شخصیت او نماد و تبلور یک شخصیت تراز انقلابی بود،  او سمبل آیه شریفه اشداء علی الکفار رحماء بینهم بود.

حجت الاسلام رحیمی در خطبه دوم نماز با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص) حوادث تلخی رخ داد که از همان زمان، تاکنون جهان اسلام متاثر از ان حوادث است، این وقایع چنان بر حضرت زهرا(س) سخت و سنگین آمد که با قلبی مملو از غم و غصه وارد مسجد پیامبر شد و با سخنرانی بسیار مهم و تاریخی به دادخواهی و یاری طلبی پرداخت که این سخنرانی به عنوان خطبه فدکیه معروف است.

وی اظهار کرد: خطبه فدکیه فریاد حق گویی و حق طلبی حضرت فاطمه زهرا(س)، در طول تاریخ است که در آن درس دین شناسی و دین داری و بیان راه حق و حقیقت است، خطبه فدکیه، یک دوره فشرده معارف دین  و فلسفه احکام الهی و بیان حقایق راستین اسلام ناب محمدی(ص) است که از کلام نورانی حضرت صدیقه کبرا (س) تبیین شده است.

انتهای پیام/ 

 


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

14 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

14 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

14 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

14 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

14 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

14 ساعت ago