Categories: زنجان

مسؤولان نباید در مورد معیشت مردم با کسی تعارف کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با تاکید بر جایگاه والای ائمه و همچنین پیامبران الهی اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت که این نعمت‌های خداوند به عنوان الگوی کامل بشریت، بدون جایگزین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تنها راه بشریت برای سعادتمندی را الگو گرفتن از کامل‌ترین الگوها یعنی افراد برگزیده خداوند دانست و تصریح کرد: بهترین الگو و کامل‌ترین الگو برای سعادت بشری امامان معصوم و پیامبران هستند.

وی با تشریخ روش‌های شناخت و الگوگیری از برگزیدگان خداوند به عنوان پیامبر و ائمه افزود: مهم‌ترین نوع شناخت درباره امامان و پیامبران همان شناخت سبک زندگی آن‌ها است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر ضرورت همدلی در جامعه امروز گفت: همدلی و همراهی در جامعه به پیشبرد امور کمک شایان توجهی می‌کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات و توصیه امام خمینی(ره) به مسؤولان دولتی، تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند: «هرکس هر جایی هست اگر کار خود را درست و کامل انجام دهد تمامی مشکلات حل می‌شود».

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی، ادامه داد: امروزه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین تفسیر قرآن کریم بین علما و فقها همان تفسیر المیزان از علامه طباطبایی است.

آیت الله خاتمی به هفته کتاب اشاره و با توصیه به مطالعه کتب دینی، افزود: در مرحله نخست مطالعه کتب دینی مرتبط با اصول دین و در مرحله دوم مطالعه تاریخ که مورد تاکید رهبری نیز هست باید مورد توجه جوانان باشد.

امام جمعه زنجان با یادآوری دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران شهید طهرانی مقدم، افزود: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران وابسته به تلاش‌های این شهید بزرگوار است.

وی به اقدامات دولت در راستای کنترل بازار و قیمت‌ها اشاره و تصریح کرد: مردم به ویژه اصناف با لحاظ کردن انصاف در کسب و کار به کنترل امور بازار از جمله قیمت‌ها کمک کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید در مورد معیشت مردم با کسی تعارف شود، ادامه داد: با تلاش برای بازگرداندن آرامش می‌توان با تدبیر و نظارت امور را کنترل کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/ی


 2021-11-13 10:03:57

admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

10 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

10 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

10 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

10 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

10 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

10 ساعت ago