Categories: زنجان

مسئله محور و کاربردی کردن پژوهش‌ها از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حسن بختیاری در آیین معارفه خود به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان این که تقدیر از صاحبان قبلی مناصب رسم ادب محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید از شهدا که با نثار جان خود زمینه را برای کار و فعالیت فراهم کردند و همچنین امام شهدا درود و سلام فرستاده و تقدیر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مشوقش برای قبول مسؤولیت کمک به تعالی و ارتقای امور بهداشت و درمان استان بوده است، افزود: این حوزه مشکلات خود را دارد و قبول مسؤولیت در این حوزه شبیه دوی امدادی است که هر کس بر اساس ظرفیت خود آن را طی می‌کند و مهم این است که صادقانه و خالصانه عمل کرده و خداوند هم بر اساس شایستگی افراد اجر عطا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کند امور را سامان داده و از افراد توانمند در امور استفاده کند، تصریح کرد: رفاه کارکنان و دانشجویان در این دوره مدنظر خواهد بود و برای ارتقای همه جانبه دانشگاه هم تلاش خواهد شد که جز با همراهی دانشجویان و اساتید میسر نیست.

بختیاری حرکت به سمت دانشگاه‌های سطح بالا را از اهداف مدیریتی خود برای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برشمرد و گفت: مسئله محور و کاربردی کردن پژوهش‌ها که ناظر بر مشکلات جامعه باشد از دیگر اهداف محسوب می‌شود و سعی می‌کنیم پژوهش‌ها به سمت حل مشکلات هدایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حوزه بهداشت خط مقدم مواجهه با اپیدمی و سوانح محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر به امور بهداشتی پرداخته نشود همه امور کشور جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و برعکس آن هم اگر حوزه بهداشت توجه کافی انجام شود، حوزه درمان ساده‌تر و کم هزینه‌تر اداره شده و کار در امور درمان هم ساده‌تر پیش خواهد رفت.

وی به پیشرفت‌های کشور در امور مختلف از جمله نانوپزشکی، لیزر، موشکی، دفاعی و غیر دفاعی اشاره و تاکید کرد: یادمان باشد انقلاب ما یک شاخصه‌ فرهنگی هم داشت که باید به آن توجه شود، کما اینکه مادر ما در امور مربوط به کنترل کرونا خوب عمل کردیم اما یادمان باشد چین هم این امور را مدیریت و حتی زودتر از ما کنترل کرد پس باید به امور فرهنگی هم توجه شود.

بختیاری تاکید کرد: در امور مدیریتی به فرهنگ باید به عنوان یک هویت توجه شود چرا که هر کاری بر اساس شاخصه‌هایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-23 02:06:33

admin

Recent Posts

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند…

11 ثانیه ago

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

17 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

17 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

17 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

17 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

17 ساعت ago