Categories: اجتماعی

مصرف روغن‌های گیاهی تأثیری درپیشگیری از گزش “پشه آئدس” ندارد

مصرف روغن‌های گیاهی تأثیری درپیشگیری از گزش “پشه آئدس” ندارد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، احمد اسماعیل‌زاده با اشاره به تبلیغات صورت‌گرفته در فضای مجازی درباره فروش ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای پیشگیری از بیماری تب دنگی اظهار کرد: هیچ‌گونه شواهد علمی متقن در مورد نقش مکمل‌های غذایی در پیشگیری و کنترل علائم بیماری تب دنگی تاکنون وجود نداشته است و تبلیغات ارائه‌شده در این خصوص هیچ‌گونه وجه علمی ندارد و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست؛ بنابراین افراد جامعه نباید خودسرانه به مصرف مکمل‌های غذایی روی بیاورند.

وی افزود: مصرف مکمل‌های غذایی در افرادی که دچار کمبود مواد مغذی خاصی هستند، باید تحت نظر پزشک یا کارشناسان تغذیه صورت گیرد و مصرف بی‌رویه برخی از این مکمل‌ها می‌تواند برای سلامت انسان زیان‌آور باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأکید کرد: هموطنان عزیز برای پیشگیری از بیماری تب دنگی به توصیه‌های متخصصان و کارشناسان وزارت بهداشت توجه کنند و اطلاعات صحیح را از طریق وزارت بهداشت دریافت کنند و به اطلاعات غلط و گمراه‌کننده فضای مجازی که در اغلب موارد دارای منافع مادی برای برخی افراد هستند، توجه نکنند.

۱۳۸ مبتلا و ۱ فوتی براثر تب دنگی/ هر پشه ۱۰ نفر را آلوده می‌کند

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز فریب تبلیغات فضای مجازی در مورد مکمل‌های غذایی و نقش آنها در پیشگیری و یا درمان علائم بیماری تب دنگی توسط برخی افراد سودجو را نخورند.

وی استفاده از روغن‌های مختلف روی پوست را برای دور کردن پشه آئدس فاقد شواهد علمی مستند دانست و برخی تبلیغات صورت‌گرفته در این مورد را بی پایه و اساس عنوان کرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: در فضای مجازی اخیراً تبلیغاتی درخصوص استفاده از روغن‌های مختلف مانند روغن نعناع، روغن میخک، روغن درخت چای یا اکالیپتوس به‌روی پوست بدن به‌منظور دفع پشه آئدس، منتشر و در این تبلیغات ادعا شده است که با این روش فرد از گزش این پشه در امان می‌ماند، درحالی که در هیچ منبع علمی مستنداتی برای اثربخشی این روغن‌ها وجود ندارد و هموطنان در این زمینه نیز مراقب باشند که فریب عطاری‌ها و افراد فاقد تحصیلات آکادمیک طب سنتی را نخورند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: به‌کارگیری هر عاملی در حفظ سلامت انسان، نیازمند مستندات علمی است و بدون وجود مستندات علمی نمی‌توان عامل یا ماده‌ای را برای سلامت تجویز کرد.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

پیدا شدن ماری در سطل زباله/ عکس

پاکبانان جزیره پرنس ادوارد کانادا، در سطل زباله مار پایتونی از نوع توپی دیدند و…

5 ساعت ago

هشدار انتخاباتی دادستان کل کشور

دادستان کل کشور ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات، از…

5 ساعت ago

۳ کاری که وقتی همسرتان به شما دروغ می‌گوید باید انجام دهید

با اعتماد به نفس به گفتگو نزدیک شوید و احساسات خود را بدون توسل به…

5 ساعت ago

استان‌هایی که امروز و فردا گرفتار باد شدید می‌شوند/ کاهش دمای هوا در این مناطق

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و…

5 ساعت ago

تهرانی‌ها از اول سال چند روز هوای پاک داشتند؟

رکنا:بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر…

5 ساعت ago

درخواست پلیس از تهرانی‌ها درباره پارک کردن خودرو در روز انتخابات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از توقفات دوبله در اطراف…

5 ساعت ago