Categories: زنجان

معرفی ۵۰ اثر صنایع دستی زنجان برای دریافت نشان ملی

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفت‌‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار کرد: دو جلسه داوری نشان ملی صنایع‌دستی با حضور داوران استانی برگزار شد که در میان پنجاه اثر صنایع‌دستی هنرمندان که در این مرحله امتیاز کافی را کسب کردند انتخاب و برای داوری نهایی به استان قزوین ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این دوره از داوری نشان ملی به میزبانی استان، شاهد آثار قابل‌توجه و مرغوبی از هنرمندان زنجانی بودیم. معیارهای ارزیابی آثار در این محصولات شامل مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار است.

وی با بیان اینکه در این داوری از آثار ارائه‌ شده صنایع‌دستی پنجاه اثر به مرحله ملی معرفی شدند، یادآور شد: آثاری که برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا داوری شدند شامل رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زیورآلات سنتی، قلم‌زنی، چاروق دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی هستند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با توجه به حضور پررنگ صنعتگران زنجانی در این دوره گفت: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان‌دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران شهرستان‌ها برای ارتقاء و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع‌دستی است.

ارجمند در ادامه از آموزش رشته ملیله‌کاری زنجان به هنرجویان و صنعتگران سایر استان‌ها در نخستین آموزشگاه ملیله‌کاری استان خبر داد و گفت: موفقیت این رشته در زمینه اشتغال‌زایی نیز بالا است و هنرجوها با هزینه‌های پایین برای آموزش می‌توانند رشته‌ای را بیاموزند که به چند برابر سوددهی دست یابند.

وی اظهار داشت: با توجه به توان مالی و با توجه به توان اداری که داریم دائماً کلاس‌های آموزشی در رشته‌های بومی و بالأخص ملیله برگزار می‌کنیم،  این کلاس‌ها می‌تواند بحث مشکل اشتغال جوانان را تا حدی برطرف کند و منبع درآمدی برای خانواده‌ها باشد‌.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده از کارگاه‌های صنایع‌دستی آسیب‌ دیده پیشنهاد شده که برای حمایت از فعالان این عرصه با پرداخت تسهیلات خسارات ناشی از n class=”wordInCorrect” id=”2256_5″>کرونا جبران شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-29 02:04:48

admin

Recent Posts

کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟

در ادامه با کوتاه قدترین زنان هالیوود آشنا خواهیم شد.

49 ثانیه ago

تکلیف پخش سریال جدید کارگردان «مست عشق» مشخص شد

این روزها «مست عشق» حسن فتحی روی پرده سینماست؛ فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و…

1 دقیقه ago

دلیل عجیبی که پیکان را ۴۲ سال پیش تیتر یک اخبار کرد/ عکس

موضوع کیفیت بد خودروهای ایرانی یک مبحث پرچالش است و در طول سال‌ها به یکی…

2 دقیقه ago

نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا…

3 دقیقه ago

داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم

داریوش کاردان معتقد است سطح سلیقه در جامعه بسیار کاهش پیدا کره و متاسفانه «سال…

3 دقیقه ago

کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود

کیلین مورفی بازیگر ۲ فیلم از سه گانه دنباله «۲۸ روز بعد» دنی بویل خواهد…

3 دقیقه ago