Categories: سیاسی

منصوری: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اساس‌ترین اولویت‌های دولت است

منصوری: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اساس‌ترین اولویت‌های دولت است

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد ملی جمعیت با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای ستاد ملی جمعیت برگزار شد.

تصویب آئین‌نامه ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت
منصوری در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت سابق این ستاد گفت: الحمدالله کارهای خوبی در این ستاد تا به امروز صورت گرفته و این مسیر خوبی که  دولت مردمی آیت‌الله رئیسی شروع کرده قطعا باعث تحول در حوزه خانواده و جمعیت خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور را مسئله حمایت از خانواده، جوانی و افزایش جمعیت دانست و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم مساله جوانی و افزایش جمعیت بوده و سیاست دولت این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحول و جوانی جمعیت اقدام شود که خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل مثبت نهادهای مختلف کشور در این عرصه تصریح کرد: در حال حاضر هم‌افزایی حاکمیتی خوبی بین دستگاه‌ها و نهادهای مسئول وجود دارد.

منصوری همچنین به ظرفیت‌های تاثیرگذار نهادهای مردمی در حوزه جمعیت اشاره و یادآوری کرد: حضور مجموعه‌های مردمی که در شهرهای مختلف با استفاده از توانمندی‌های خود در این حوزه مشغول فعالیت هستند، با اهمیت است و می‌تواند نقش مهمی را برای تحول در این حوزه بر عهده بگیرد.

وی شناسایی و به میدان آوردن ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی را از اقدامات مهمی دانست که می‌بایست توسط دبیرخانه ستاد ملی جمعیت پیگیری شود.

منصوری به تاثیر رسانه و اقدامات فرهنگی در این عرصه اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های رسانه‌ای و فرهنگی هم می‌توان تبلیغات زیادی برای این موضوع انجام داد و می‌توانیم با استفاده از ابزارهای خلاقانه و مبتکرانه یک اصلاح فرهنگی و مهم در کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم خود را حمایت از خانواده و جوانی و افزایش جمعیت قرار داده، افزود: مسئولین مربوطه آماده همکاری در این زمینه هستند و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد، همه ما آماده کمک در این زمینه هستیم.

در این مراسم از زحمات کاظم فروتن دبیر سابق این ستاد تقدیر به عمل آمد و خانم شکیبا محبی‌تبار به‌عنوان دبیر جدید ستاد ملی جمعیت معارفه شد. از مهمترین سوابق وی می‌توان به مدیرعاملی و عضو هیأت مدیره هلدینگ میلاد سلامت تأمین اجتماعی، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور بانوان و خانواده، دبیر کارگروه تسهیلات اجتماعی ستاد ملی جمعیت، عضو شورای راهبردی مجمع ملی فعالین جمعیت و مدیرکل سلامت و امنیت معاونت خانواده مرکز امور زنان اشاره کرد.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

حیوانی که فیل امروزی در مقابلش جوجه است/ دایناسورها در کنار این حیوان کوچک به نظر می‌رسند!

بعد از انقراض دایناسورها، پستانداران تدریجاً رونق گرفته و تعدادشان روی کره زمین افزایش یافت؛…

1 ساعت ago

هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ اردیبهشت) در شرایط پاک است.

1 ساعت ago

پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند

بعد از بیش از 10 سال به نظر می‌رسد که پرونده پر حاشیه بابک زنجانی…

1 ساعت ago

بارش شدید برف و باران در این مناطق/ از کوهنوردی بپرهیزید

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ١٥ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی قوی در بیشتر…

1 ساعت ago

ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

1 ساعت ago

قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر

روز دوم اردیبهشت‌ماه امسال به پلیس شهرستان آباده واقع در استان فارس خبر رسید که…

1 ساعت ago