Categories: تبلیغات

منظور از حلقه ست، چیست؟

منظور از حلقه ست، چیست؟

یکی از قشنگ‌ترین خرید‌های قبل از ازدواج مربوط به خرید حلقه است که برای اکثر عروس‌ها و دامادها بسیار مهم و حائز اهیمت می‌باشد. زیرا این حلقه اولین نماد عشق جاویدان و نشانه وفاداری این دو به یکدیگر می‌باشد. برای همین یکی از اصلی‌ترین خریدهای ازدواج به حساب می‌آید. به طور کلی انتخاب حلقه ازدواج برای عروس و داماد یک تجربه دلپذیر و لذت بخش است اما نباید استرس‌ها و نگرانی‌های آن را هم نادیده گرفت. چرا که این انتخاب باید تا آخر عمر به نشان عهد و پیمان زن و مرد با آن‌ها باشد، برای همین ازاهیمت زیادی برخوردار است. در کل هدف از خرید حلقه ازدواج همراه داشتن یک نماد عشق و محبت برای پایدای و استحکام زندگی مشترک می‌باشد. حلقه ازدواج می‌تواند در انواع مختلف از رینگی ساده تا جواهراتی درخشان ساخته شده باشد، اما در این بین یکسری از حلقه‌ها به حلقه ست ازدواج شهرت دارند که در واقع حلقه‌هایی شبیه هم در مدل‌های مردانه و زنانه هستند که زن و مرد به نشان یکی بودن عقاید و یکی شدن‌شان آن را انتخاب می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد این مدل حلقه ازدواج توضیح خواهیم داد.

حلقه ست چیست؟

در گذشته روال به این ترتیب بود که معمولا برای آقایان به عنوان حلقه ازدواج از انگشتر نقره یا پلاتین استفاده می‌شد و برای عروس خانم‌ها از انواع انگشتر طلا و حلقه ازدواج با طرح‌ها و مدل‌های مختلف که معمولا نگین‌دار هم بودند، مانند حلقه سولیتر، خریداری می‌کردند. اما با گذشت زمان و جا افتادن این فرهنگ که آقایان هم می‌توانند از طلا استفاده کنند، نسل جدیدی از حلقه ازدواج به بازار ارائه شد که حلقه ست نام داشتند. به طور کلی معنی این حلقه‌ها را می‌توان هماهنگ و همسان بودن در نظر گرفت، برای همین عروس و داماد برای نشان دادن یکی بودن‌شان ترجیح می‌دهند از این سبک حلقه‌ها استفاده کنند. این یک شکل بودن در واقع نشانه همدلی، محبت و عشق میان آن‌ها می‌باشد.

جنس حلقه ست ازدواج

چیزی که به حلقه معنا و مفهوم می‌بخشد، در واقع ارزش معنوی و عرفانی است که دارد، نه آلیاژی که از آن ساخته شده است. اما از آنجایی که حلقه یا انگشتر نامزدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، برای همین در تمام جوامع سعی می‌کنند حلقه ازدواج را از فلزات و متریالی گران‌بها مانند طلا و نقره و پلاتین بسازند و برای تزئین آن از سنگ‌های قیمتی مانند الماس استفاده کنند. از این میان فلزی که به طور معمول برای ساختن حلقه ست مورد استفاده قرار می‌گیرد، طلا است، چرا که طلا به دلیل حالت براق و خوش و رنگ و لعابی که دارد بسیار زیبا و جذاب بوده و از طرف دیگر خاصیت ضد زنگ زدگی و عدم پوسیدگی آن باعث شده که به عنوان فلز مناسب این نماد عشق و محبت انتخاب گردد. چرا که طلا از بین نمی‌رود و می‌توان سالیان سال این فلز ارزشمند را به نشانه تعهد و وفاداری دردستان خود نگهداشت، بدون آن‌که خدشه‌ای به آن یا دستان شما وارد شود.

انواع حلقه ست

یکی از ساده‌ترین حلقه‌های ست ازدواج رینگ‌های ساده هستند، بدون آن که کوچک‌ترین طرح و مدلی داشته باشند. حلقه ست نیز مانند سایر حلقه‌ها دارای تنوع زیادی در طرح و مدل می‌باشند. برخی از آن‌ها در مدل زنانه خود دارای نگین هستند در حالی که مدل مردانه همان ست فاقد نگین می‌باشد. یا بعضا در برخی از طرح‌ها هر دو مدل زنانه و مردانه نگین دارند، اما باز نگین‌های ست زنانه معمولا بیشتر از مردانه است.

کلام آخر

در گذشته قبل ازروی کار آمدن حلقه ست برای زوج‌های جوان، معروف‌ترین حلقه نامزدی برای عروس خانم‌ها، حلقه سولیتر بود، که بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت. اما با ورود طرح‌ها و مدل‌های حلقه ست، نسل جدید از حلقه ازدواج به بازار آمد که توانست نظر بسیاری از عروس و دامادهایی که برای نماد یکی شدن‌شان به دنبال یک حلقه ویژه و خاص بودند، به خود جلب نماید.

admin

Recent Posts

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

10 ساعت ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago