Categories: قزوین

میز مشاوره خانواده در نمازجمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود

میز مشاوره خانواده در نمازجمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: بحث حل اختلاف خانواده را از کجا باید شروع کرد؟ خدای متعال در آیه ۳۵ سوره نساء می‌فرماید «وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَکَمًا مِنْ أَهْلِهِ وَحَکَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ یُرِیدَا إِصْلَاحًا یُوَفِّقِ اللَّهُ بَیْنَهُمَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا خَبِیرًا»، یعنی (و شما ای حاکمان شرع و عُقلا و بزرگان خانواده! اگر از جدایی و ناسازگاری میان زن و شوهر بیم داشتید، پس داوری از خانواده مرد و داوری از خانواده زن برای رفع اختلاف برانگیزید که اگر هر دو داور قصد اصلاح داشته باشند، خدا میان دو داور توافق و سازگاری ایجاد می‌کند تا به صلاح زن و شوهر حکم کنند؛ یقیناً خدا به نیّات و اعمال شما دانا و آگاه است).

وی ادامه داد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید همین که آثار و علائم اختلاف را دیدید یک نفر حاکم از خانواده آقا و یک نفر حاکم از خانواده خانم را بیاورید، خداوند در این آیه نگفته حتماً پدر یا مادر را بیاورید، بلکه فرموده ببینید چه کسی عقلش بیشتر می‌رسد و تدبیر امور را بلد است، او را بیاورید.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه فرموده اگر اراده اصلاح برای کنار گذاشتن اختلافات در این زوجین باشد، با این ساز و کار خدا هم پشتیبانی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این اصل شاید در قانون هم آمده باشد اما در میدان عمل آن گونه که باید به آن توجه نمی‌شود، خیلی مهم است که ما به این دستور و اصل قرآنی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه میز مشاوره خانواده در نماز جمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: شما مساجد را پایگاه قرار داده‌اید، این کار بسیار شایسته‌ای است، ما هم به دنبال این هستیم که میز مشاوره خانواده در نمازجمعه قزوین راه‌اندازی ‌شود، البته در برخی از مساجد هم این اتفاق افتاده است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: یک موقع ما مردم را به مسجد می‌آوریم و می‌گوییم حالا که اختلاف دارید به مسجد بیایید تا ما کمک کنیم اختلافات شما حل شود؛ اما یک موقع همت می‌کنیم آن‌قدر مردم را پای دین می‌بریم، از کودکی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بچه‌ها با قرآن که مرکز ذکر خداست آشنا شوند، با مفاهیم و نورانیت قرآن، رهنمودهای قرآنی، رهنمودهای ائمه (ع) که جان آدم را طراوت می‌بخشند و به انسان آرامش می‌بخشند، انس بگیرند، اگر ما بتوانیم فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) را در دل مردم نشر دهیم، گویا از بروز اختلافات پیشگیری کرده‌ایم.

وی یادآور شد: شما اکنون در مرحله درمان وارد مساجد می‌شوید؛ اما اگر فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) را نشر بدهید در مرحله پیشگیری وارد خواهید شد، البته کار شما نسبت به کار دستگاه قضا پیشگیری است، تلاش کنید اقدام شایسته‌ای در سطح کلان کشور در راستای آبادانی مساجد بردارید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار دکتر حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

15 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

15 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

15 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

15 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

15 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

15 ساعت ago