نارضایتی مردم ایلام از شرکتهای اتوبوسرانی/ قالب کردن اتوبوسهای معمولی به جای VIP!
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مردم برای انجام هر کاری نیازمند آرامش و راحتی هستند چه بسا بین شهرها مسافت زیادی را طی میکنند آنها خواهان آسایش در این سفر هستند.
خیلی از مردم هزینههای بیشتری نسبت به افراد دیگر پرداخت میکنند تا همه چی برایشان مهیا باشد با این حال برخی از این موقعیت سو استفاده میکنند.
قبل از سفر به آسانی میتوانند از طریق سایتهای خرید بلیط اتوبوس را تهیه کنند آنها بلیطهای اتوبوس VIP با قیمت بالایی تهیه میکنند اما در بدو ورود با اتوبوسی ساده به جای VIP رو به رو میشوند که سبب اعتراض و گلایه آنها شده است.
این موضوع بینظمی تنها به اینجا ختم نمیشود و با کمال تاسف رانندگان بدون مراعات مسافرین در هنگام رانندگی و داخل اتوبوس سیگار استعمال میکنند؛ چرا مسؤولین نظارت بر حمل و نقل نسبت به این موضوع تاکنون هیچ واکنشی ندارند و از این موضوع به سادگی عبور کردهاند؟
دیگر نمیشود به سایتهای خرید بلیط اعتماد کرد
یکی از مسافران به فارس گفت: آنچه امروز شاهد هستیم این است که دیگر نباید به سایتهای خرید بلیط اعتماد کرد؛ مگر میشود بلیط تهیه کرد و اتوبوس دیگری برای مسافران در نظر گرفت شاید مسافری دچار بیماری باشد که نیاز به سفر به صورت راحت داشته باشد و با تعویض این اتوبوسها آنها دچار مشکلات شوند.
چرا کسی نظارت ندارد؟
ر.م یکی دیگر از مسافران به فارس گفت: واحد نظارت بر اتوبوسرانی در پایانه کجا قرار دارد؟ چرا رانندگان در حین حرکت باید سیگار مصرف کنند؟ مگر اتوبوس یک جای عمومی نیست اگر بیماری دچار مشکل تنفسی باشد با این وضع موجود چه کاری از دستش بر میآید.
وی افزود: اگر اعتراض هم کنیم با کمال گستاخی از مسافران میخواهند با یک اتوبوس دیگر بروند در حالی که به جای اتوبوس VIP یک اتوبوس ساده هم سوار شدیم امیدوارم مسوولین با اینگونه مسائل برخورد قاطع کنند تا دیگر شاهد این گونه موارد نباشیم.
نظارت بر شرکتهای اتوبوسرانی برون شهری بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای
حسنی مدیر روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام در گفتوگو با خبرگزاری فارس گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای وظیفه نظارت بر شرکتهای اتوبوسرانی برونشهری و همچنین بر سایتهای اینترنتی خرید بلیط که زیر نظر شرکتهای حمل و نقل استان است بر عهده دارد.
وی افزود: الان در قسمتی از ترمینال اتوبوسرانی برای اینکه مردم به راحتی بلیط تهیه کنند برای این کار در نظر گرفتهایم که خود مسافران نوع بلیط و اتوبوس را انتخاب کنند ولی این موضوع پیش آمده ممکن است در لحظه علتش خرابی ماشین VIP باشد ولی در حال حاضر بیشتر اتوبوسها به علت کرونا همه VIP و تک صندلی هستند.
عودت اضافه پرداختی در صورت تضییع حق مسافر
مدیر روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام گفت: اگر مسافران با مسئله اضافی پرداخت بلیط روبرو شده میتوانند با در دست داشتن بلیط (تاریخ، زمان و اسم شرکت تعاونی) به سازمان راهداری مراجعه و اگر حق کسی ضایع شده باشد قطعاً اضافه پرداختی را به مسافران عودت خواهیم داد.
وی افزود: رانندگان اتوبوس در چندین مکان برای شام و ناهار و نماز متوقف میکنند که کارهای شخصی خود را میتوان در همان مکان انجام دهند و به هیچ عنوان سیگار کشیدن در حین رانندگی مورد قبول نیست، اگر هم موردی مشاهده شد به صورت کتبی نه شفاهی شماره پلاک ماشین را اعلام کنند تا در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ که داریم با راننده برخورد صورت گیرد.
حسنی ادامه داد: در شرکتهای حوزه حمل و نقل همکاران ما در کمیسیون ماده ۱۲ در پایانه اتوبوسرانی مستقر هستند که اگر راننده، شرکت و ماشین تخلفی صورت گرفت برخورد قانونی انجام دهند سامانه ۱۴۱ آنلاین که هر کسی در هر گوشه از کشور پیام دهد تمام مشخصات ماشین را ارسال کند به سرعت در سامانه نشان داده میشود.
حسنی ادامه داد: همین سامانه ۱۴۱ راحتترین راه ارتباطی است و دیگر نیازی نیست افراد در گوشه و کنار استان به سازمانها و ادارات مراجعه کنند از طریق سامانه شکایت خود را اعلام که هم در مرکز کشور و هم در استان ایلام قابل مشاهده است.
وی افزود: در صورت هرگونه تخلف کمیسیون برای بار اول به اشخاص متخلف تذکر به صورت کتبی و برای بار دوم جریمه و برای بار سوم با آن شرکت و راننده قطع همکاری خواهد کرد.
امیدوارم که مسوولین نظارتهای خود را بر ترمینالهای اتوبوسرانی تشدید کنند تا شاهد تخلفات این چنین دیگر نباشیم.
مردم و مسافرین هم به عنوان ناظر میتوانند از طریق سامانه ۱۴۱ مربوط به اداره راهداری به صورت آنلاین تخلفات شرکتها و رانندهها را گزارش دهند.
انتهای پیام/