Categories: اخبار روز

ناقوس مرگ در سیستان/ گردوخاک نفس مردم را بند آورد‌ + فیلم

ناقوس مرگ در سیستان/ گردوخاک نفس مردم را بند آورد‌ + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، موج جدید وزش طوفان گردوخاک از روز گذشته بار دیگر برای سومین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان، اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت ۸ شب ۲۱ تیرماه تاکنون ۷۶۹ نفر بوده که ۷۱ نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

طوفان گردوخاک با سرعت ۹۷کیلومتر زابل را درنوردید/ ۸۲ نفر راهی مراکز درمانی شدند

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات جنوبی و سواحل استان، شرایط برای رشد ابر فراهم است.

محسن حیدری افزود: تا فردا در منطقه سیستان واقع در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک و گاهی طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه از شدت وزش باد کاسته شده و مجدداً از سه شنبه وزش باد در شمال استان تشدید خواهد شد.

ور ادامه داد: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت. دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج خواهد بود.

سرعت باد به ۹۴ کیلومتر در ساعت رسید

علی ملاشاهی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۲ هزار متر کاهش داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۱۸۰۰ متر و ایستگاه خاش به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا یکشنبه در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه از شدت وزش باد کاسته شده و مجددا از سه‌شنبه وزش باد در شمال استان تشدید خواهد شد. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود؛ همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

2 هفته ago