فرهنگ و هنر

نشست خبری فیلم دوروز دیرتر برگزار شد / نعیمی: به دنبال مسیر تجربی اما حرفه‌ای هستم

نشست خبری فیلم دوروز دیرتر برگزار شد / نعیمی: به دنبال مسیر تجربی اما حرفه‌ای هستم

– اخبار فرهنگی –

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران؛ پس از اکران فیلم دو روز دیرتر سومین نشست این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خانه جشنواره با حضور اصغر نعیمی کارگردان، محسن شیرازی تهیه‌کننده و محسن غلامی طراح صحنه و منتقدان و خبرنگاران برگزار شد.

محسن شیرازی تهیه کننده فیلم سینمایی دو روز دیرتر در ابتدای این نشست عنوان کرد: فیلم ما تقریبا یک سال و نیم پیش نطفه آن شکل گرفت و ما حس کردیم این قصه را می‌توانیم در بستر طنز اجتماعی روایت کنیم.

سکوت به احترام مهرجویی و همسرش

در ادامه نشست اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیت هایی در عرصه جذب مخاطب داشتیم و ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان را داشتیم. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخ‌ساز سینما داشته باشیم و به همین علت خواهش می‌کنم به احترام شان ایشان یک دقیقه سکوت کنیم.

نعیمی ادامه داد: آن چیزی که همواره در فیلمسازی برای من مهم است یک مسیر تجربی اما در عرصه سینمای حرفه‌ای است. دنبال راهکارهایی هستم تا به صورت سالم با مردم ارتباط برقرار کنم. وقتی به فیلم‌هایم‌ نگاه می‌کنم وجوه افتراق زیادی با هم دارند اما براساس تجربه به نظرم رسید که جامعه ما در شرایطی است که گونه کمدی رمانتیک در آن گم شده است. ما فیلم های اجتماعی خوبی داریم، از طرفی فیلم‌های کمدی مطلق داریم که موفق بوده اند اما علاقه‌مندی شخصی من گونه کمدی رمانتیک است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: یکی از فیلم هایی که من دوستش دارم فیلم‌ بی‌وفا بود که حس شیرینی داشت. در فیلم دو روز دیرتر هم سعی کردم ضمن حفظ این موضوع زمینه های اجتماعی را هم‌ به قصه اضافه کنم. برای من پرداختن به مسائل خانواده های متوسط بدون چیزی که به آن سیا‌‌ه‌نمایی می‌گویند، اهمیت دارد. درنهایت امیدوارم موفق بوده باشیم که به خوبی دو جوان را در جامعه امروزی به تصویر بکشیم.

جشنواره فیلم فجر , چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر , مرکز همایش های برج میلاد , فیلم ,

چیزهایی که باید درباره ۲۲ کارگردان حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بدانید

محسن غلامی طراح صحنه فیلم نیز در ادامه این نشست بیان کرد: مقوله صحنه و طراحی صحنه همیشه برای تولید و تهیه‌کننده بار مالی کم و زیادی دارد. باتوجه به شرایط اقتصادی، تهیه کردن یک فیلم با تعدد لوکیشن انصافا برای تهیه‌کننده که از منابع مالی ایشان هم اطلاع داشتیم، سخت بود.

وی درپایان افزود: در این فیلم هم باید به فکر فضاسازی کار می‌بودیم و هم رضایت کارگردان و فیلمبردار. باید همه این فاکتورها را جمع‌بندی می‌کردیم تا طراحی صحنه فضایی را ایجاد کند که فضاسازی درستی داشته باشد. تقریبا همه لوکیشن‌های ما مخروبه و خالی بودند و ما از پایه همه چیز را تعمیر کردیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا