Categories: قزوین

نشست نمایندگان مجمع استان قزوین با فرمانده کل انتظامی کشور/ تقویت پلیس، تقویت امنیت کشور است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست نمایندگان مجمع استان قزوین در ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ضمن خیر مقدم به نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور محمد مهدی اعلائی، استاندار قزوین را در این نشست خیر مقدم عرض می‌کنم و مسؤولیت جدید ایشان را تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

اشتری با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوی اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خداوند متعال را برای این اتفاق مهم و مبارک شکرگزاریم و این مهم را مرهون عنایت و لطف فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور قطعا باعث ارتقای جایگاه و پایگاه پلیس است، تصریح کرد: ارتقای امنیت و خدمات بیشتر برای مردم از دستاوردهای مهم این مهم خواهد بود.

اشتری در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از حمایت‌ها و پشتیبانی عزیزان در مجلس شورای اسلامی از انتظامی کل کشور قدردانی می‌کنم، قطعا تقویت پلیس به معنای تقویت امنیت کشور است و مردم از این پشتیبانی منتفع می‌شوند.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به اولویت‌های مأموریتی پلیس عنوان کرد: هر ساله بر مبنای نیازسنجی‌های میدانی و عملیاتی، مأموریت‌های  اولویت‌دار احصاء و در یک برنامه مدون آن‌را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی مأموریت‌های پلیس خاطرنشان کرد: همکاران ما همواره در خط مقدم تأمین نظم و امنیت داخلی و عمومی و خدمات‌دهی به مردم هستند و در بحران شیوع ویروس کرونا علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی، در این میدان نیز دوشادوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوش درخشیدند.

اشتری گفت: اجرا و پیشبرد بسیاری از مأموریت‌ها و اهداف پلیس به‌منظور تقویت نظم و امنیت نیازمند پشتیبانی‌های معنوی و مادی است، شایسته است در تخصیص بودجه و اعتبارات سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن در نظر گرفتن گستردگی جغرافیایی مأموریت‌های پلیس، نیازمندی‌های تجهیزاتی و امکاناتی انتظامی کشور را نیز در نظر بگیرند.

فرمانده‌کل انتظامی با تأکید بر این‌که شأن مردم ما دریافت مطلوب‌ترین خدمات انتظامی است، بر لزوم تلاش برای تزریق تجهیزات و امکانات به پلیس بر مبنای استانداردهای جهانی تأکید و تصریح کرد: تزریق امکانات، تجهیزات و تحقق فرآیند هوشمندسازی پلیس که از اولویت‌هاست نیازمند اعتبارات می‌باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به دستاوردهای پلیس در حوزه‌های مختلف و متنوع مأموریتی مطرح کرد: نیروهای پلیس، شبانه‌روز و مجاهدانه و ایثارگرانه از مرز تا مرکز مشغول جان‌فشانی هستند و چنین نیروهای فداکاری باید پشتیبانی معیشتی و رفاهی شوند.

وی در ادامه بر لزوم اصلاح برخی قوانین به‌منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم تأکید کرد و گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که تناسبی میان جرم و هزینه آن وجود ندارد، بنابراین باید برخی قوانین در این حوزه اصلاح و قوانین بازدارنده به‌منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم وضع شود.

گفتنی است در این دیدار اعضای نمایندگان مجمع استان قزوین از تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی پلیس تقدیر ویژه کرده و عنوان کردند: انتظامی‌کل کشور مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و احساس امنیت و آرامش را مرهون تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس هستیم.

نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه و مستمر از انتظامی‌کل کشور، ضمن ارائه برخی دیدگاه‌های خود، مطرح کردند: امکانات و تجهیزات پلیس باید متناسب با تنوع، گستردگی و پیچیدگی مأموریت‌ها باشد، بنابراین توجه به این مهم در فصل بودجه‌بندی مجلس شورای اسلامی را حائز اهمیت می‌دانیم.

اعضای نمایندگان مجمع استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از ایده‌های پلیس در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بیان کردند: متأسفانه کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در این حوزه، به پلیس تحمیل شده و شاهدیم که عزیزان ما در انتظامی میدان‌دار توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی…

10 ساعت ago

ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد

ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد.

10 ساعت ago

مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد

مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد.

10 ساعت ago

رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود…

10 ساعت ago

دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

دستورالعمل دادستانی کل کشور برای اجرای مطلوب طرح نور فراجا به‌زودی ابلاغ می‌شود.

10 ساعت ago

پایان تردد لندکروز ۲۰۰ میلیاردی

خودروی لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توقیف شد.

10 ساعت ago