Categories: فرهنگ و هنر

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده، وقتی اغلب مردم به «مونه» فکر می‌کنند، در ذهنشان غروب بر فراز «سن» یا نیلوفرهای آبی‌ باغ محبوبش در «ژیورنی» در ذهنشان تداعی می‌شود. صحنه‌های غبارآلود از لندن صنعتی‌شده شاید آخرین چیزی باشد که به ذهن می‌رسد، ما این نقاشی امپرسیونیست در نخستین بازدیدی که در سال ۱۸۷۰ میلادی از «لندن» داشت، مسحور این شهر شده بود. چند دهه بعد، مونه در فاصله ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۱ سه بار با لندن بازگشت تا رودخانه «تیمز» را نقاشی کند.

به گزارش ایسنا، «آرت‌نت» نوشت،‌ این نقاشی‌ها موضوع نمایشگاهی با عنوان «مونه در لندن: نماهایی از تیمز» هستند که از بیست و هفتم سپتامبر در لندن برگزار شده است. در این نمایشگاه ۲۱ نقاشی گردآوری شده‌اند که در سال ۱۹۰۴ نیز به همراه یک گروه ۳۷ عددی از تابلوهای نقاشی در پاریس به نمایش گذاشته شده بودند.

از جمله تابلوهای قابل‌توجه این نمایشگاه، به تابلویی با نمای تاریخی پل «چرینگ کراس» می‌توان اشاره کرد که زمانی به وینستون چرچیل تعلق داشت که اخیرا پس از چند دهه مرمت شده است.

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. این نقاش برجسته فرانسوی از جمله هنرمندانی بود که به وفور از محیط اطراف خانه‌اش به عنوان موضوعات تابلوهای نقاشی استفاده می‌کرد. «مونه» ‌از طبیعت اطرافش برای خلق نقاشی‌هایی استفاده می‌کرد که دیدگاه ما نسبت به رنگ‌ها و منظره‌ها را تغییر می‌دهد.

«مونه» ‌در «نرماندی» ‌واقع در فرانسه بزرگ شد. او در همان مکان به عنوان نقاش منظره شناخته شد و در سال ۱۸۶۲ یعنی در آغاز راه به عنوان نقاش حرفه‌ای، ‌به تحصیل در رشته نقاشی در پاریس مشغول شد. او تصمیم گرفت سبک نقاشی در فضای باز را در پیش بگیرد و در نهایت در روستای کوچک «ژیورنی» ‌ واقع در فرانسه مستقر شد.

فضای آرام این مکان به «مونه» ‌این امکان را می‌داد تا از طبیعت به بهترین شکل دیدن کند. «مونه» ‌ یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسوی بود. او در خانه‌اش واقع در «ژیورنی» ‌ به مدت ۴۳ سال یعنی از سال ۱۸۸۳ تا زمانی که در سال ۱۹۲۶ درگذشت، زندگی کرد.

روش نقاشی در فضای باز باعث شده بود «مونه» ‌ زمان زیادی را در باغش صرف کند. او از این فضای چشم‌نواز و سبز لذت می‌برد. این فضا به محل خلق برخی از مشهورترین نقاشی‌های او تبدیل شد؛ مجموعه نیلوفرهای آبی. این مجموعه شامل ۲۵۰ تابلو نقاشی بزرگ رنگ روغن می‌شود که اکنون در گالری‌های سراسر جهان نگهداری می‌شوند.

آثار «مونه» ‌مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم» ‌در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود.

۲۴۳۵۷

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago