Categories: اصفهان

نقاطی که باید برای رفع آلودگی هوا اصفهان، توقف آنی شود را اعلام کنید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده در سالن اجتماعات استانداری اصفهان اظهار داشت: هم‌صدایی در پیگیری مشکل آلودگی هوای اصفهان بسیار مهم است و ما به هیچ عنوان، دروغ یا بی‌توجهی در این زمینه را تحمل نمی‌کنیم.

وی فعال کردن تشکل‌های مردم نهاد و رسانه ها را در این زمینه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تشکل‌های زیادی در زمینه محیط زیست مجوز فعالیت گرفته‌اند اما پرسش ما این است که این روزها، اکثر آنها کجا هستند درحالی‌که باید به مطالبه گری بپردازند.

جان‌نثاری با بیان اینکه رسانه‌ها نیز مطالبه‌ها  و راهکارها را مطرح و بر آنها تاکید کنند، تصریح کرد: مطالب رسانه‌ها به گونه‌ای نباشد که برای مردم التهاب‌آور باشد بلکه بیشتر بر مطالبه‌گری تاکید داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ما از همه ظرفیت‌های موجود در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای رفع آلودگی هوا استفاده نکردیم، افزود: لازم است این مباحث در مراسم مختلف مانند نماز جمعه نیز مطرح شود.

وی با بیان اینکه لازم است بایدها و نبایدها و وظایف ۲۲ دستگاه اجرایی مرتبط با قانون هوای پاک و متناسب با شرایط روز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان احصا و ابلاغ شود، اظهار داشت:  این اداره پس از تعیین وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی، باید آنها را اولویت بندی و استانداری اصفهان آنها را پیگیری کند.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه پس از ابلاغ وظایف و اولویت‌ها باید پیوست مربوطه برای راهکارها و برنامه زمانبندی شده توسط هریک از دستگاه‌های اجرایی ارائه شود، افزود: پس از ابلاغ این وظایف، استانداری به برنامه‌ها و عملکرد هر یک از این دستگاه‌ها رسیدگی و بررسی می کند که مشکلات آنها برای انجام این وظایف چیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه همه مشکلات فقط مربوط به بودجه و اعتبار نیست، تصریح کرد: این موضوع نیازمند همت، جدیت، پشتکار و یکصدایی است.

وی با تاکید بر اینکه ما وارث نابسامانی‌ها در این بخش هستیم، تاکید کرد: لازم است برای توقف پیشرفت نابسامانی‌های موجود اصرار داشته باشیم که این کار نیازمند مطالبه‌گری جدی است.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه ما امروز با ۲ مساله مهم آب و هوا در استان مواجهیم، تاکید کرد: نقاطی که باید برای رفع آلودگی هوا، توقف آنی شود را به ما اعلام کنید تا در دستور کار مدیریت استان قرار گیرد تا از این پس، روند کارها سالم طی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز باید آثار آلودگی هوا بر روی سلامت جسمی و روحی و روانی مردم را بررسی و گزارش کند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری اصفهان نیز باید تاثیر آلودگی هوا بر روی نشاط اجتماعی را گزارش کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تیراندازی یک شرور به مرکزی تجاری/ بازداشت متهم

معاون مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری شروری که اقدام به تیراندازی به…

7 ثانیه ago

معلمی سخت‌تر از گذشته

هر سال 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که به عنوان روز بزرگداشت…

39 ثانیه ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی…

57 ثانیه ago

نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، نیاز استان را برای رسیدن به استاندارد کشوری، احداث ۵۰۰۰…

3 ساعت ago

کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟

در ادامه با کوتاه قدترین زنان هالیوود آشنا خواهیم شد.

4 ساعت ago

تکلیف پخش سریال جدید کارگردان «مست عشق» مشخص شد

این روزها «مست عشق» حسن فتحی روی پرده سینماست؛ فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و…

4 ساعت ago