Categories: سیاسی

نماینده مجلس: ۱۳ آبان نشان از اقتدار ملت ایران در رویارویی با خواسته‌های دنیای استکبار است

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار،‌ اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان روز تجلی ارزش های انقلاب اسلامی و یاد آور حماسه ها و ایثارگری های ملت قهرمان پرور ایران که ۳ اتفاق و تصویر روشن در ذهن ها نقش بسته است و هیچ گاه از یاد و خاطره ها محو نخواهد شد.

وی افزود: ۱۳ آبان روز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در مقابل اعتراض ایشان به قانون کاپیتولاسیون و سلطه آمریکا و خروش بر ضد حکومت طاغوت ۱۳ آبان ۱۳۴۳ بود، هم روز دانش آموز و یادآور قتل و عام دانش آموزان ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و هم روز تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام  که هر کدام از این اتفاقات مهم به نوبه ی خود درس آموز و الهام بخش و امید آفرین می باشند‌ و سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند به شمار می آیند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ۱۳ آبان تداعی‌گر حرکتی از بطن جامعه است که نشان از اقتدار ملت ایران در رویارویی با خواسته‌های دنیای استکبار و مقابله عینی و عملی با سلطه گری و قدرت نمایی در برابر توطئه ها دارد.

وی در همین راستا بیان کرد: ۱۳ آبان نشان از این دارد که ایران و ایرانی هر جا که لازم بداند از شرف و حیثیت و کیان انقلاب اسلامی دفاع و با تاسی از مکتب عاشورا علیه مستکبران قیام و در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی می‌کند.

سنگری در خاتمه گفت: اینجانب یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهداء هر ۳ رویداد مهم در یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشته و از خداوند منان برای ارواح طیبه شهداء علو درجات مسئلت دارم.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

6 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

6 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

6 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

6 ساعت ago