Categories: قزوین

نمایندۀ قزوین: تخصیص ۱۰۰ میلیاردتومان برای اتمام پروژۀ انتقال آب به آبیک/سرمایه‌گذاری در تولید برق را پیگیری می‌کنیم

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین پیرامون پیگیری مشکلات آبی استان در دیدار با محرابیان وزیر نیرو اظهار کرد: من با وزیر پیشین نیرو بیش از ۱۰بار پیرامون مسائل استان مکاتبه داشتم، در تمام این مکاتبات معتقد بودم پاسخ وزارتخانه بسیار سرد و غیرمسئولانه است، لذا در اواخر دولت نیز همۀ این مکاتبات را تجمیع کرده و به او بازگرداندم.

وی افزود: مطالبات ما در حوزۀ وزارت نیرو مشخص بود، وقتی آقای محرابیان وزیر جدید نیرو مستقر شد، نامه‌ها و مطالبات استان را مجدداً ارائه دادم و با وزیر رایزنی‌هایی داشتم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نخستین درخواست ما از وزیر نیرو، اجازۀ برداشت آب از شاهرود الموت برای حل مشکلات آب در الموت و طارم است. درخواست برداشت۵۰ میلیون متر مکعب آب از شاهرود را ارائه دادیم که دستور بررسی آن صادر شد. همینطور پیشنهاد ایجاد سد روی شاهرود الموت را هم مطرح کردم که دستور مطالعات آن صادر شد و مقرر شد به صورت جدی این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

نمایندۀ قزوین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات آب شرب قزوین اشاره کرد و گفت: مسائل منطقه و حوزۀ آبریز و جزئیات آن را به‌طور کامل برای اتخاذ تصمیم درست برای وزیر نیرو تشریح کردیم و آنقدر برای ایشان جذاب بود که دستور داد تا برنامه‌ریزی شود که یک روز با هلی‌کوپتر منطقه را دور بزنیم و حوزۀ آبریز و وضعیت دشت و منطقه را مورد بررسی قرار بدهیم.

سیاهکلی عنوان کرد: ما امروز بیش از ۲۰۰ حلقه چاه حفر کردیم و آب شرب مردم را از دل دشت قزوین بر می‌داریم و این برای دشت قزوین خطرناک است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به اتخاذ تصمیم بهتر مانند استفاده از روان‌آب‌ها در قزوین اقدام شود.

این مسؤول عنوان کرد: حدود ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برای حل مشکل آب شرب قزوین مورد نیاز است که من به وزیر نیرو اعلام کردم که ما این مشکل را با ورود بخش خصوصی حل می‌کنیم و تنها از دولت انتظار عمل به تعهدات و حمایت از بخش خصوصی را داریم. همچنین مقرر شد وزارت نیرو برای حل مشکل انتقال آب به آبیک و نتیجه بخش شدن پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان به قزوین اختصاص بدهند.

نمایندۀ قزوین خبر داد: وزیر نیرو با درخواست تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژۀ انتقال آب به آبیک موافقت کرد و به معاون خود دستور داد تا حداکثر ظرف مدت سه ماه این اعتبار محقق شده و آب به آبیک برسد.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی، به مهیا بودن قزوین برای شرمایه‌گذاری در حوزۀ تولید برق اشاره کرد و افزود: دیدگاه ما این است که ما نباید نفت و گازمان را خام فروشی کنیم. برای مثال می‌توانیم نفت و گازمان را تبدیل به انرژی برق کنیم و برق را صادر کنیم. تولید و فروش برق ارزش افزوده برای ما دارد، ایجاد اشتغال می‌کند و حتی سرمایه‌گذاران ایرانی علاقه‌مند هستند تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

سیاهکلی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور عمان اظهار کرد: مقامات عمانی بسیار علاقه‌مند به واردات برق و گاز از ایران بودند. من همانجا از مقامات اجرایی مربوطه مطالبه کردم که چرا ما به عمان برق نمی فروشیم؟ و کاملاً تشریح کردم که فروش برق به عمان به‌عنوان کشوری که دوست دیرینۀ ما است و روابط عمیقی داریم چه آورده‌هایی دارد و چرا ما نباید از امکان روابط گرم برای تعاملات اقتصادی بهترین استفاده را ببریم.

نمایندۀ قزوین در پاسخ به پرسشی پیرامون بدقولی دولت قبل نسبت به سرمایه‌گذاران حوزۀ تولید برق در قزوین و سختی جلب اعتماد مجدد سرمایه گذاران عنوان کرد: سرمایه‌گذاران ما برای ورد به حوزۀ برق آماده هستند، اما متأسفانه دولت به تکالیف خودش عمل نمی‌کند. دلیلش هم این است که دولت برقی که به مردم می‌دهد ارزان است و باید خودش از تولید کنندۀ برق در داخل گران تر بخرد. راه‌حل مسئله هم این است که ما باید به صادرات برق تولیدی توسط بخش خصوصی فکر کنیم. با صادرات برق و ارزآوری آن هم تولید کننده راضی می‌شود و هم ما می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: مشکلات نیروگاه‌ها و اورهال آن‌ها و ایجاد نیروگاه‌های جدید سرمایۀ هنگفتی می‌خواهد که این برای دولت مقرون به صرفه نیست و راه چاره رفتن به سراغ سرمایه‌گذاران داخلی برای تولید برق است.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

این نشانه مشخص می‌کند که شما بیماری قند دارید

فردی که خونریزی لثه دارد یا دهانش بد بو است بوی کتون یا استون می‌دهد.…

8 ساعت ago

نامگذاری یک خیابان و بزرگراه به نام شهید رئیسی

خیابان پاستور و بزرگراه بعثت به نام شهید رئیسی نامگذاری شد.

8 ساعت ago

شوکه شدن معلمان و دانش‌آموزان با سؤالات امتحانی این درس

روز یکشنبه ۶ خرداد امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم برای درس علوم برگزار شد اما…

8 ساعت ago

کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد/ عکس

کافه سگ‌ها در شمال تهران پملب شد.

8 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها منتظر خیزش گردوخاک باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران آخرین پیش‌بینی از وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده…

8 ساعت ago

نتایج کنکور ارشد اعلام شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

8 ساعت ago