نگاه مصرفی به آموزش و پرورش خطاست/ ۱۰ برابر شدن فضای مدارس استثنائی در کشور

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از خیران حوزه تعلیم و تربیت،  اظهار داشت: نگاه مصرفی به دستگاه عظیم و انسان‌ساز آموزش و پرورش، خطاست و این حوزه را باید به دید سرمایه‌گذاری و زیربنایی ببینیم.

وی با تأکید بر احصای نیازهای کمی و کیفی آموزش و پروش و تلاش برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، افزود: مناسب‌سازی و تلاش برای متنوع‌سازی محیط‌های آموزشی از جنله اولویت‌های شورای آموزش و پرورش استان است.
 
خرّم همچنین تبیین سند تحول برای فرهنگیان و معلمان را خواستار شد و گفت: اقتضائات استانی باید در اجرای این سند لحاظ شده و نظارت مستمر و روش‌مند بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش انجام شود تا جریان آموزشی ما مختل نشود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر پیگیری افزایش سهم معلمان از طرح‌های خدماتی نظیر مسکن ملی، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان برای پرداخت مطالبات معوقه معلمان در کمترین فرصت متعهد باشد.
 
خرّم درخصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: باید پایش و رصد مستمر انجام گیرد تا لطمه‌ای از ناحیه بیماری کرونا به دانش‌آموزان وارد نشود و این بازگشایی‌ها، تجربه مدیریت دوران کرونا را به فراموشی نسپارد.
 
وی همچنین بر توجه جدی به مناطق دارای آسیب‌های اجتماعی و تأمین امکانات آموزشی در نقاط محروم تأکید کرد و از دانشجویان جهادی که در دوران کرونا، برای آموزش دانش‌آموزان در این مناطق همت گماشتند، قدردانی کرد.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور هم در این جلسه از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره توانبخشی خانواده و دو مرکز ویژه یادگیری خبر داد و گفت: فضای مدارس استثنائی در کشور تقریبا ۸ تا ۱۰ برابر افزایش یافته و به همت والای خیرین ۱۶۵ مدرسه احداث شده است.
 
سیدجواد حسینی افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان‌بخشی در استان آذربایجان‌ شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
 
وی افزود: در آذربایجان شرقی با همت همکاران آموزش و پرورش و خیرین، ۷ هزار و ۲۶۰ تبلت تهیه و به دانش‌آموزان اهدا شد که ۹۴۰ عدد از این تبلت‌ها مختص دانش‌آموزان استثنائی بود.
 
پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از سیمای کلی دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، به ترتیب ۳۵۰ و ۵۰۰ کلاس درس از طرف اداره کل نوسازی و خیرین به آموزش و پرورش تحویل داده شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵۰ کلاس آماده بهره‌برداری است.


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

8 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

8 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

8 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

8 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

8 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

8 ساعت ago