Categories: مرکزی

هدف‌گذاری ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی عصر امروز در آیین بازدید سردار سید امین‌الله امامی مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه و مسئولین شرکت جهاد خانه‌سازی کشور از روند پروژه شهرک شهید سلیمانی اراک اظهار کرد: سپاه روح‌الله استان مرکزی با رویکرد خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد امید در بین مناطق محروم اقدامات مختلفی در بخش‌های متفاوت انجام داده که تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ساخت و ترمیم مسکن محرومان، تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی، توانمندسازی مردم، اجرای پروژه‌های مربوط به آب و کشاورزی، مبارزه با بیماری کرونا و نهضت کمک مؤمنانه از جمله اقدامات مهم است.

وی افزود: در بخش صنعت و در راستای رفع موانع تولید بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی پالایش  شد و با مشارکت اساتید دانشگاه و فعالین بخش‌های مختلف صنعت در این راستا کلینیک تخصصی صنعت راه‌اندازی شد که دستاورد آن جلوگیری از تعطیلی ۱۱۰ کارخانه بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: راه‌اندازی ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه با رویکرد مردم یکی از اقدامات سپاه در راستای اشتغال‌زایی است که بیش از ۲۱۰۰ فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد.

کریمی ادامه داد: ۲۴ هزار نیروی جهادگر بسیجی در قالب ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی تخصص محور برای ارائه خدمات مختلف از جمله اقدامات برای خدمت به مردم در سطح استان است که دستاورد این اقدام اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در پنج سال گذشته است.

وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای کوچک و متوسط زودبازده در صنایع تبدیلی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات مهم است که دستاورد این اقدام در قالب قرارگاه تخصصی اشتغال ایجاد بیش از ۸ هزار فرصت شغلی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: توانمندسازی اقشار مردم با رویکرد آموزش و ارائه تسهیلات از دیگر اقدامات مهم است که بیش از ۳۰ هزار نفر آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی را طی کرده‌اند و ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال هدف‌گذاری شده است.

کریمی ادامه داد: تشکیل قرارگاه تخصصی حراست و صیانت از منابع آبی از دیگر اقدامات مهم است که مهمترین دستاورد این قرارگاه اجرای بیش از یک‌صد کیلومتر کانال انتقال آب، ساخت ده‌ها مترمکعب استخر ذخیره آب و لایه روبی ده‌ها هزار کیلومتر از قنوات است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در طی ۲ سال گذشته تحویل ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی در استان مرکزی شده و بیش از ۸.۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان مرکزی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان انجام شده و گروه‌های جهادی استان مرکزی در طول یک سال و نیم گذشته در آنجا فعالیت دارند و کمک‌ها به شکل مقطعی نیز ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مهم ساخت مسکن پرسنل سپاه استان مرکزی در قالب شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی است و مجموعاً ۱ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی که در مرحله اول آن ۷۰۰ واحد و مرحله دوم نیز باقی آن ساخته می‌شود که هر آپارتمان ۸ طبقه که ۶ طبقه آن مسکونی خواهد بود.

کریمی خاطرنشان کرد: پیشرفت مرحله اول پروژه شهرک شهید سلیمانی امروز بعد از گذشت یک سال و نیم از شروع آن ۴۷ درصد است و این نشان از کار جهادی شرکت جهاد خانه‌سازی استان مرکزی است و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی نیز از دیگر شاخصه‌های موفق در اجرای این پروژه است.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در ساخت پروژه مسکن برای پرسنل است و به فضل الهی این اقدام را تا رفع مشکلات مسکن کارکنان باقوت ادامه خواهیم داد و قطعاً شهرک شهید سلیمانی که کلیه استانداردهای لازم در آن در نظر گرفته شده به عنوان یک الگو در ساخت شهرک‌سازی ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

ببینید | ناشنیده‌هایی از جنگ تحمیلی ، دختران خرمشهری اسلحه می‌خواستند

ناخدا یکم هوشنگ صمدی با حضور در کافه خبر"برگزیده" ضمن تقدیر از مردم خرمشهر گفت…

18 دقیقه ago

محمدرضا ریاضی درگذشت

محمدرضا ریاضی، پیشکسوت میراث فرهنگی درگذشت.

19 دقیقه ago

تغییر تیپ و چهره خردادی «بهتاش» سریال پایتخت بعد از ۵ سال/ عکس

در ادامه تصویری از تیپ و چهره خردادی و متفاوت بهرام افشاری بازیگر نقش «بهتاش»…

21 دقیقه ago

اُپرای «شیدا» به «ناصر ممدوح» دوبلور پیشکسوت تقدیم شد

نخستین شب افتتاحیه اُپرای «شیدا» با صدای پرواز همای، از سوی این خواننده ایرانی به…

23 دقیقه ago

زاکانی درپاسخ به حسین انتظامی: ما حجاب‌بان نداریم/ فرهنگ اولویت بنده است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با اشاره به اینکه نظارت مردم بر مسئولان و…

24 دقیقه ago