Categories: سلامت

همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کاشان آغاز شد

به گزارش برگزیده های ایران، در این همایش سه روزه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری (۲۴ تا ۲۷ آذر) در دانشگاه علوم پزشکی کاشان جریان دارد، هشت استاد برجسته‌ از کشورهایی از جمله اسپانیا، سوییس، آلمان، آمریکا، فرانسه و پرتغال سخنرانی می‌کنند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارایه گواهی معتبر بین‌المللی به شرکت کنندگان، جشنواره بهداشت محیط و اهدای جوایز به محققان و پژوهش‌گران برتر حوزه بهداشت محیط از سوی انجمن علمی بهداشت محیط ایران و تیین سیاست‌گذاری‌های بهداشت محیط آینده جامعه ایران با صدور قطعنامه پایانی پایانی از دیگر برنامه‌های پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط است.

ارایه تبادل نظر آخرین یافته‌های علمی مرتبط با چالش‌های و ارایه راه‌کارهای کاهش اثرات آن، بررسی چالش‌های زیست محیطی و بهداشت محیطی موجود، تغییرات آب و هوایی، بحران آب، تصفیه فاضلاب، پسماندها و چالش‌های آلودگی هوا و ریزگردها، بررسی نقش بهداشت محیط در کنترل بیماری کووید ۱۹، کاربرد روش‌های نوین کنترل مسایل زیست محیطی، نوآوری و خلق ثروت در حیطه بهداشت محیط، سیاست‌گذاری و شاخص‌های بهداشت محیط در کشور را از جمله هدف‌های برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط عنوان شده است.

ارایه ۴۰ مقاله با سخنرانی

دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: ۲۴۵ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۴۰ مقاله برای سخنرانی و ۱۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته ‌شده است.

محمدباقر میران‌زاده با بیان اینکه این همایش با همکاری دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط جهانی برگزار می‌شود، افزود: نقش بهداشت محیط در پیشگیری و کنترل بیماری‌های نوپدید و بازپدید با تاکید بر کووید ۱۹، ارزیابی بار بیماری‌های ناشی از عوامل خطر محیطی، چالش‌های ملی و بین‌المللی بهداشت محیط، آینده‌نگری و راه های کنترل و مدیریت آن را از جمله محورهای پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط است.

وی، خلق ثروت و پویایی پایدار در بهداشت محیط، بهداشت محیط؛ سیاست‌گذاری، عوامل اقتصادی، مسوولیت اجتماعی و آموزش عمومی، شاخص‌های بهداشت محیط، فناوری‌های کنترل آلاینده‌های محیط زیست و پایش زیستی آلاینده‌های محیط زیست را از دیگر محورهای همایش یادشده عنوان کرد.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط نیز گفت: این همایش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن علمی بهداشت محیط ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و برگزار می‌شود.

غلامرضا مصطفایی از صدور گواهینامه‌های دوره بازآموزی برای شرکت کنندگان و ارایه دهندگان مقاله‌ها در همایش خبر داد و اضافه کرد: محققان و استادانی که به کسب امتیازهای بازآموزی نیاز دارند می‌توانند با شرکت در پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط از این امتیازها بهره‌مند می‌شوند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، چاپ خلاصه مقاله‌های ارایه شده در پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط به زبان انگلیسی را یادآور شد و تصریح کرد: این همایش مجوز بین‌المللی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده و مقاله‌های آن در پایگاه استنادی جهان اسلام، نمایه خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان سال ۱۳۷۳ نخستین دانشجویان رشته بهداشت محیط را پذیرش کرد و اکنون نیز نزدیک به ۳۰۰ دانشجوی دختر و پسر در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی و اچ اس ای (سلامت، ایمنی و محیط) به تحصیل اشتغال دارند.

تاکنون ۲۳ همایش ملی و چهار همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کشور برگزار شده که نخستین آن سال ۱۳۷۴ در تهران و آخرین آن سال گذشته در یزد بوده است.

admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

5 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

5 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

5 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

5 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

5 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

5 ساعت ago