Categories: تهران

همه ابعاد حوزه تعلیم و تربیت در دماوند باید تقویت شود/ لزوم تغییر نگرش‌ها نسبت به ساختارهای آموزشی و پرورشی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دماوند، زهرا طاولی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند صبح امروز در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر کیلان ضمن قدردانی از همراهی و تعامل مجموعه مدیریت شهری اظهار کرد: برای تغییر و بهبود روند تعلیم و تربیت، باید نگرش‌ها نسبت به ساختارهای آموزشی، پرورشی و مدیریتی در همه بخش‌ها تغییر یابد.

وی گفت: سیستم تعلیم و تربیت در یک کشور، زمانی می‌تواند موفق عمل کند که تعامل خود را با مجموعه شهرداری و مدیریت شهری حفظ و تقویت نماید؛ در حوزه آموزشی بسیاری از کشورها، نگاه مطالبه‌گری منحصر وجود ندارد و همه به شکل شبکه‌ای در حال انجام امور مربوطه هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: امروز نگاه ما در آموزش و پرورش، همدلی، تفکر سیستمی و علمی و اسلامی در مدیریت این حوزه است.

طاولی با بیان اینکه دغدغه ما تقویت همه حوزه‌های تعلیم و تربیت در شهرها و روستاهای شهرستان دماوند است، اضافه کرد: امروز دیگر سیستم‌های سنتی پاسخ‌گوی نیازها نیستند، چراکه با ادامه این روند نمی‌توان مدیران موفقی در آموزش و پرورش برای کشور تربیت کرد و در این راستا، لازم است که نگاه عادلانه‌ای نسبت به تمام مناطق داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نه تنها باید نخبگان و دانش‌آموزان تیزهوش را جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی در آموزش و پرورش شناسایی کنیم، عنوان کرد: امروز باید اولیا را در کنار سیستم آموزش و پرورش ببینیم و به تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و خانواده بها دهیم؛ شرایط دوران کرونایی باعث شد که دیوارهای مدارس و کلاس‌ها فرو ریزد و خانواده‌ها از طریق فضای مجازی در کلاس‌های درس حضور و مشارکت یابند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: هر چند بسترهای استفاده از فضای مجازی قبل از دوران کرونا به طور رسمی و عمومی وجود نداشت، اما امروز باید از این ظرفیت به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم و این امر نیازمند همراهی شورای اسلامی شهر و شرکت مخابرات و سایر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای تقویت همه جانبه در امور تعلیم و تربیت است، چراکه ما به این ترکیب و تغییر نگرش نیاز داریم. 

طاولی خاطر نشان کرد: مسؤولان و مردم شریف شهر کیلان همواره نسبت به آموزش و پرورش اعتماد داشته و دارند، ولی باید تلاش کنیم که از حیث تخصصی بودن حوزه آموزش، به یکدیگر اعتماد کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/


خبرگزاری فارس

Share
Published by
خبرگزاری فارس

Recent Posts

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند

طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۶ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز…

15 ساعت ago

نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس

محمودزاده گفت: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می…

15 ساعت ago

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه…

15 ساعت ago

وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر…

15 ساعت ago

سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار

مردی که همکارخود را به قتل رسانده است، در بازجویی‌های پلیسی جزییات جنایت را فاش…

15 ساعت ago

تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در استان لرستان خبر…

15 ساعت ago