Categories: هرمزگان

واکسینه‌شدن مردم گام مهمی در این دولت بود/ ایجاد تحرک اقتصادی با طرح سالی یک میلیون خانه

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در مرداد که دولت کار خود را آغاز کرد، وضعیت کرونا بشدت بحرانی بود و تعداد واکسنی که در کشور در اختیار بود، به قدری کم بود که سهمیه مناسبی به هر کدام از استان‌ها اختصاص نمی‌یافت اما دولت سیزدهم با تحرک خوبی در حوزه بهداشت و درمان توانست انبوهی از واکسن را در مدت کوتاهی وارد و تولید داخلی را نیز تقویت کند و اکنون از مرز تزریق ۱۰۷ میلیون دوز واکسن در کشور عبور کرده‌ایم.

وی افزود: تحرک بخشی به اقتصاد حوزه مسکن و برنامه ریزی منسجم برای تولید سالی یک میلیون منزل مسکونی از یک سو می‌تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند و از سوی دیگر دهها صنعت و بخش مرتبط با حوزه مسکن را فعال ساخته و پای کار بیاورد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی با بیان این که شرطی ساختن اقتصاد سبب التهاب و اثرگذاری منفی بر ساختار اجتماعی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای جداسازی دو مقوله مذاکرات و معیشت مردم از طریق تحرک بخشی به ساختارهای اقتصادی به منظور انجام واردات کالاهای اساسی و تأمین ارز مورد نیاز برای انجام این معاملات و تزریق مناسب و منسجم ارز به بازار از جمله دیگر اقداماتی است که باید آن را از بخشهای مهم کارنامه ۱۰۰ روز دولت بدانیم.

آشوری تأکید کرد: دولت سیزدهم عزم خود را برای مردمی ساختن اقتصاد نشان داده و این موضوع که یکی از شعارهای آقای رییسی در انتخابات نیز بود، اکنون در حال اجرایی شدن است و باید به دولت در این زمینه کمک کنیم و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده تا با اقدام به موقع در زمینه تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نیاز برای این منظور به کمک دولت بیاید.

وی همگرایی میان قوا را نیز در ماه‌های اخیر مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: محصول این همگرایی باید در خدمت‌رسانی به مردم و گره‌گشایی از مشکلات نمود پیدا کند که البته جهت‌گیری قوا نیز در همین سمت است.

آشوری بروز برخی مشکلات در کشور را ناشی از انباشت مشکلات گذشته برشمرد و گفت: اتفاقات مرتبط با بحران آب یک شبه به وجود نیامده اما باید با نگاه دقیق علمی و فنی به موضوع و البته چاره اندیشی اساسی برای صنایع آب‌بر موجود در فلات مرکزی کشور که به اشتباه در این نقاط جانمایی شده‌اند، مانع از تداوم بحران و گسترش آن به سمت مردم شد.

این عضو مجمع نمایندگان هرمزگان پیشنهاد داد: بسیاری از این صنایع آب‌بر می‌توانند در یک مکانیزم اصولی به سواحل مکران منتقل شوند و ما در دنیا نیز موارد مختلفی از جابجایی صنایع بزرگ  را شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح‌کرد: از سوی دیگر اگر طرحی برای احداث مجتمع‌های آب‌شیرین‌کن و انتقال آن به فلات مرکزی کشور در دست طراحی است، این طرح‌ها می‌بایست به سمت سواحل مکران سوق یابد تا هم توسعه آن منطقه را بدنبال داشته و هم از اثرات منفی زیست‌محیطی در خلیج فارس جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

16 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

16 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

16 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

16 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

16 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

16 ساعت ago