Categories: سیاسی

واکنش ارتش ایران، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و حزب کروبی به بمباران بیمارستانی در غزه /آغاز پایان رژیم صهیونیستی

واکنش ارتش ایران، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و حزب کروبی به بمباران بیمارستانی در غزه /آغاز پایان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری برگزیده، واکنش ها به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه و کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان فلسطینی همچنان ادامه دارد.

در این میان، ارتش جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه هایی جداگانه این جنایت اسرائیل را محکوم کردند.

خط و نشان محسن رضایی برای اسرائیلی / توصیه مهم سرلشکر باقری به سازمان ملل بعد از بمباران بیمارستان در غزه

بیانیه دولت ایران در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه / رژیم صهیونستی پایان خودش را رقم زد /این جنایت قطعا بی پاسخ نخواهد ماند

متن بیانیه ارتش جمهوری اسلامی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا (نساء ۷۵)

شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعفی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته‌اند نمی‌جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره میگویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده.

بار دیگر جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن صدها نفر از مردم مظلوم فلسطین به خصوص زنان و کودکان بی‌دفاع و پناه آورده به بیمارستان المعمدانی غزه، وجدان‌های بیدار را برای خاتمه دادن به عمر رژیم سفّاک صهیونیستی برانگیخته است.

این جنایت مانند جنایت‌های مکرر این رژیم خونخوار و کودک کش در سکوت خفت بار و شرم آور قدرت‌های مستکبر دنیا و مدعیان دروغین حقوق بشر در حالی رخ می‌دهد که مردم فلسطین ۷۵ سال است از حداقل حقوق خود محروم شده‌اند.

زمان آن است که حامیان رژیم اشغالگر قدس به خود آمده و به جهانیان پاسخ دهند که این کودکان به کدامین گناه کشته شدند؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با همه آزادگان جهان و هم صدا با مردم مظلوم و داغ دیده فلسطین این نسل‌کشی و جنایت غیر انسانی و ددمنشانه را محکوم نموده، از آحاد مردم می‌خواهد با شرکت در راهپیمایی‌ها فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برسانند. آحاد کارکنان ارتش و خانواده آن‌ها نیز همانند میلیون‌ها مسلمان حق طلب جهان قلبشان برای پاسخگویی مقتدرانه به این جنایات می‌تپد و برای محاکمه جنایتکاران لحظه‌شماری می‌کنند.»

حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه آغاز پایان رژیم صهیونیستی است

متن بیانیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری را نیز در ادامه می خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَسیعلم ٱلَّذِینَ ظَلَمُوٓاْ أَیَّ مُنقَلَبٖ یَنقَلِبُونَ»

اقدام وحشیانه و خونبار انفجار بیمارستان «المعمدانی» غزه با تسلیحات ساخت آمریکا که امروز در دستان رژیم وحشی و کودک کش صهیونیستی قرار دارد و استمرار جنایت‌های گسترده این رژیم پلید که با سکوت و حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر، همراه شده از عجایب توجیه ناپذیر دنیای باصطلاح متمدن در عصر کنونی است.

تردیدی نیست که این جنایت ضد بشری بدون حمایت های آشکار و پنهان کشورهای غربی و سکوت برخی کشورهای سازشکار اسلامی، رقم نمی خورد، اما ظالمان گمان مبرند که خداوند از کارهایی که انجام می دهند غافل است؛ بلکه عذاب آنها را به تأخیر می اندازد «وَلَاتحسبن ٱللَّهَ غَٰفِلًا عَمَّا یعمل ٱلظَّـٰلِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمۡ لِیَوۡمٖ تشخص فِیهِ الابصار» ابراهیم: ۴۲

مجلس خبرگان رهبری، بار دیگر ضمن شکرگزاری از بیداری فراگیری که در توده های مردم در سراسر دنیا پدیدار گشته و اعلام حمایت از خروش مبارزان فلسطینی علیه رژیم سفاک صهیونیستی اعلام می دارد؛ ای اسرائیل غاصب! و ای حامیان جنایتکار او! بدانید این جنایت آغازِ پایان رژیم صهیونیستی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند “اگر جنایات صهیونیست ها ادامه یابد، نمی توان جلوی نیروهای مقاومت را گرفت” پس به زودی خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان بر سر آنان آوار خواهد شد و طومار ظلم و ستم آنان را برای همیشه درهم خواهد پیچید ان شاء الله.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
۲۶ مهر ۱۴۰۲»

ورق جدید از رویکرد جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی

حزب اعتماد ملی نیز در اطلاعیه ای نوشت:

«وَ إِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ/ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ…

یکبار دیگر برگ تازه ای از دفتر قطور جنایات صهیونیستها با حمله به بیمارستان معمدانی با کشتن صدها تن از مردم بی دفاع ،زنان وکودکان و…ورق خورد.

مردم غیور ، مظلوم و بی دفاعی که هر لحظه، هر ساعت و هر روز در میان سکوت مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری با جنایات تازه ای از سوی صهیونیستها مواجه می‌شوند و زخمی تازه بر پیکره آنها وارد می‌شود.

به خون نشاندن مردمان بی دفاع و مظلوم سرزمین فلسطین در حالی رقم می‌خورد که بسیاری از کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا سلاح و تجهیزات تازه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار می دهند و حمایتی تام و تمام از این رژیم به عمل می‌آورند.

بی‌شک رویکرد جنگ‌طلبانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در این روز ورق جدیدی خورد و در این جنایت دولت آمریکا و همه حامیان رژیم کودک کش اسرائیل مشارکت داشته اند.

باید از حامیان این رژیم کودک کش و جنایتکار پرسید چگونه می‌توان از حقوق بشر سخن گفت و از دموکراسی دم زد، بعد چشمان خود را بر روی جنایات رژیمی بست که حتی شبانه از انداختن بمب یک تنی بر بیمارستان و به خاک و خون نشاندن صدها کودک و زن ومرد و پیر و جوان ابایی ندارد. چگونه میتوان مدافع حقوق بشر بود و جنایت بیش از ۷۰ ساله رژیمی را ندید و حتی از آن حمایت تمام عیار کرد؟

حزب اعتماد ملی ایران اسلامی ضمن اعلام انزجار از تداوم جنایت‌های رژیم نژادپرست و ناقض حقوق بشر صهیونیستی و نیز محکومیت حمله به بیمارستان المعمدانی، از همه مجامع بین المللی، همچنین جریان‌ها و احزاب سیاسی داخلی دعوت می کند تا ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت این جنایت ددمنشانه ، رسالت انسانی، ملی و دینی خود را به جا آورده و همصدا آزادی و رهایی سرزمین‌های اشغالی و حق تعیین سرنوشت فلسطینان توسط ساکنان تاریخی این سرزمین را فریاد زنند.

که خداوند می فرماید:”و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون”»

شورای نگهبان: تنها راه حل فلسطین، نابودی رژیم اشغالگر قدس است

شورای نگهبان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: صهیونیست‌های جانی‌ با پشتیبانی تسلیحاتی و دیپلماتیک‌ آمریکا و هم‌پیمانانش‌ کثیف‌ترین‌ چهره خود را با کشتن‌ وحشیانه و ناجوانمردانه زنان و کودکان بیگناه نشان داده است.

بنا به روایت تسنیم، در این بیانیه که با عبارت قرآنی «وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ» (آیه ۲۲۷ سوره شعراء) آغاز شده، آمده است: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی، علیه فلسطینیان‌ و مردم مظلوم غزه در حال رخ دادن است، ادامه همان جنایاتی‌ است که دهه‌های قبل توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت دول غربی آغاز شده است. ملت فلسطین‌ سال‌هاست با زور سرنیزه و فریب از خانه و سرزمین‌ خود رانده شده و فرزندان‌ بسیاری را در دفاع از حق مشروع خود از دست داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: متاسفانه ظرف چند روز گذشته هم صهیونیست‌های جانی‌ با پشتیبانی تسلیحاتی و دیپلماتیک‌ آمریکا و هم‌پیمانانش‌ کثیف‌ترین‌ چهره خود را با کشتن‌ وحشیانه و ناجوانمردانه زنان و کودکان بیگناه پناه گرفته در بیمارستان‌ها و مناطق امن نشان داده و به جهانیان‌ یادآور شدند تنها راه چاره حل مساله فلسطین، مقاومت و مبارزه در برابر ظلم رژیم صهیونیستی‌ است.

شورای نگهبان با محکومیت شدید جنایات‌ وحشیانه و خوی درندگی رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که تنها راه حل مساله فلسطین، مقاومت، مبارزه و محو رژیم تحمیلی صهیونیستی است. در این راه ملت‌های آزاده جهان نیز باید در کنار فلسطین‌ بایستند و به خصوص حکومت‌های مسلمان نباید با فراموشی جنایت‌های متعدد رژیم اشغالگر خود، وظایف خود در برابر ظلم این رژیم را کنار بگذارند.

در پایان این بیانیه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان شهدای غزه در نتیجه جنایات اخیر، تاکید کرده است که ملت ایران همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و اطمینان داریم این ظلم‌ها به زودی پایان خواهد یافت و خداوند در نتیجه ایستادگی و مقاومت مظلوم‌ و اتکال به خود، نصرت و پیروزی را نصیب‌ صاحبان‌ اصلی سرزمین‌های اشغالی خواهد کرد و دل‌های آنان را مطمئن، متحد و شاد خواهد کرد.

۲۷۲۱۸

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

تهران قدیم| مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان قاجار/ عکس

در عصر قاجار بیش از دویست هیات در تهران مراسم عزاداری ایام محرم برقرار می‌کردند…

5 ساعت ago

تهران قدیم| این عکس از میدان انقلاب برای ۶۸ سال قبل است

تصویر زیر از میدان انقلاب در سال ۱۳۳۸ است.

5 ساعت ago

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیان

ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری…

5 ساعت ago

شلاق و حبس، مجازات ضرب و جرح دختر جوان / متهم اثبات کرد به زور تجاوز نکرده است

خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد…

5 ساعت ago

دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت یک مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد.

5 ساعت ago