Categories: اخبار روز

واکنش گروه‌های مقاومت به عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس و نابلس/ اشغالگران لحظه‌ای روی آرامش را نخواهند دید

واکنش گروه‌های مقاومت به عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس و نابلس/ اشغالگران لحظه‌ای روی آرامش را نخواهند دید

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، جنبش حماس فلسطین عملیات ضد صهیونیستی روز گذشته در قدس اشغالی را که منجر به زخمی شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست شد ستود.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در این زمینه اعلام کرد، عملیات ضد صهیونیستی در محله المصراره قدس یک عملیات قهرمانانه و یک پیروزی برای مسجدالاقصی و خون شهدا بود و در چارچوب طبیعی پاسخ به جنایات اشغالگران انجام شد.

صهیونیست‌ها یک لحظه هم روی آرامش را نخواهند دید

وی افزود، ملت فلسطین از ادامه راه مقاومت خسته نخواهند شد و این راه در همه مناطق ادامه دارد. دشمن صهیونیستی حتی یک لحظه روی آرامش را نخواهد دید. ما بر رزمندگان دلاور مقاومت که جان خود را کف دستشان گرفته‌اند و با گرانبهاترین چیزی که دارند در برابر دشمن ایستاده‌اند و نیز به قهرمانان فلسطینی در قدس و کرانه باختری که جلوه‌های پیروزی و آزادی را ترسیم می‌کنند، درود می‌فرستیم.

شب گذشته منابع خبری فلسطین از زخمی شدن یک شهرک نشین صهیونیست در جریان یک عملیات مقاومتی در قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مجری عملیات یک نوجوان ۱۷ ساله به نام «خالد زعانین» از اهالی منطقه «بیت حنینا» بود که بعد از انجام عملیات خود به شهادت رسید.

زخمی شدن چند نظامی صهیونیست در عملیات انفجاری نابلس

از طرف دیگر شب گذشته منابع عبری از وقوع یک انفجار مهیب در مسیر نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام یورش آنها به شرق نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که در پی این انفجار ۴ نظامی اسرائیلی مجروح شدند.

این عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین علیه نظامیان رژیم اشغالگر در زمانی انجام شد که شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان این رژیم به مقبره یوسف (ع) در نابلس یورش برده بودند. نظامیان رژیم اشغالگر با تعداد زیادی خودرو برای حمایت و تامین امنیت شهرک‌نشینان به این منطقه یورش بردند که در پی آن یک درگیری مسلحانه میان جوانان فلسطینی و صهیونیست‌ها رخ داد.

به نوشته خبرگزاری شهاب، رزمندگان مقاومت فلسطین در جریان این درگیری‌ها یک دستگاه انفجاری بزرگ در مسیر نظامیان رژیم اشغالگر منفجر کردند که با زخمی شدن تعداد زیادی از آنها همراه بود. بعد از آن منابع خبری گزارش دادند که صهیونیست‌ها مجبور شدند از مقبره یوسف (ع) در نابلس عقب‌نشینی کنند و تصمیم برای یورش به این منطقه لغو شد.

بعد از این عملیات همچنین درگیری مسلحانه شدیدی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد و شماری از صهیونیست‌ها زخمی شدند.

عملیات ضد صهیونیستی در الخلیل؛ زخمی شدن یک نظامی رژیم اسرائیل
نگرانی تشکیلات خودگردان از محبوبیت بالای حماس در میان جوانان کرانه باختری
حماس: اشغالگران و شهرک‌نشینان را از کرانه باختری همانند غزه بیرون خواهیم کرد

گردان نابلس مسئولیت عملیات ضد صهیونیستی در نابلس را بر عهده گرفت

گردان نابلس وابسته به سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رزمندگان ما موفق شدند با منفجر کردن یک دستگاه انفجاری، کمین بزرگی در مسیر نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی مقبره یوسف (ع) انجام دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است، بعد از این عملیات، نظامیان رژیم صهیونیستی که داخل خودروهای نظامی بودند کشته و زخمی شدند. همچنین رزمندگان مقاومت بعد از انجام عملیات انفجاری، مجددا با نظامیان رژیم اشغالگر درگیر شدند که تلفاتی به صفوف دشمن وارد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز این عملیات ضد صهیونیستی در نابلس را ستوده و آن را پیامی کوبنده به دشمن اشغالگر دانستند.

تنها گزینه برای دفاع از فلسطین مقاومت است

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی این عملیات ضد صهیونیستی گردان نابلس را ستوده و در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد، این عملیات بیانگر آمادگی مقاومت و حضور میدانی آن در شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری است.

وی افزود، این عملکرد پیشرفته مقاومت، شهرک‌نشینان صهیونیست را به عقب می‌راند و محاسبات رژیم اشغالگر را به هم می‌ریزد. این روند تاکید می‌کند که تنها گزینه مقاومت است که می‌تواند از مردم فلسطین و مقدسات آنها دفاع کند و هیچ گزینه‌ای برای سازش با دشمن وجود ندارد.

سخنگوی جهاد اسلامی تصریح کرد، این عملیات‌های ویژه و صحنه‌های میدانی موید آن است که معادله وحدت میادین به یکی از ارکان ثابت مدیریت نبرد با دشمن صهیونیستی تبدیل شده است. ما از سوی فرماندهی سرایا القدس به رزمندگان قهرمان مقاومت در کرانه باختری تاکید می‌کنیم که سلاح جهاد اسلامی سلاحی مشروع در مبارزه با دشمن اشغالگر باقی خواهد ماند و هر توطئه‌ای برای ایجاد درگیری داخلی میان فلسطینی‌ها شکست خواهد خورد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز به نوبه خود، به قهرمانان مقاومت در نابلس درود فرستاده و اعلام کرد، این قهرمانان، با وحدت خود در مقابل متجاوزان صهیونیست ایستادند و با کمین‌ها و عملیات‌های مسلحانه خود به دشمن درس عبرت داده و تاکید کردند که عزم و اراده آنها هرگز از بین نمی‌رود.

در بیانیه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آمده است، این ایستادگی شجاهانه و یکپارچه در برابر دشمن تاکید می‌کند که مقاومت همچنان ادامه دارد و قدرت خود را برای پاسخ به تجاوزات و توطئه‌های دشمن افزایش می‌دهد. ما خواستار همبستگی بیشتر میان فلسطینیان با این عملیات‌های قهرمانانه هستیم و همه موانع و محدودیت‌هایی که ممکن است سر راه این عملیات‌ها وجود داشته باشد، باید برداشته شود.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در پایان تاکید کرد، اتحاد تفنگ‌های رزمندگان فلسطین در برابر دشمن متجاوز، بهترین گواه بر آگاهی مقاومت و درک ملت فلسطین از خطر توطئه‌هایی است که برای ایجاد درگیری داخلی میان فلسطینیان طراحی شده است.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش با ۱۹ضربه چاقو: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

۲۶ فروردین امسال، صدای درگیری و فریادهای زن و مردی جوان در یکی از خیابان‌های…

2 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول…

3 ساعت ago

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

3 ساعت ago

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص…

3 ساعت ago

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

اخیرا در فرودگاه مک‌دیل (پایگاه نیروی هوایی فلوریدا) در آمریکا، یکی از هواپیماها نتوانست پرواز…

3 ساعت ago