Categories: اقتصادی

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از ۳۰ آبان/‌سرما و یخبندان در ۱۵ استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه ۲۹ آبان در مناطقی از جنوب غرب کشور ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب استان‌های بوشهر، فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ یکشنبه ۳۰ آبان با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، استان فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش خواهیم داشت و روز دوشنبه یکم آذر گسترده فعالیت سامانه بارشی مناطقی از شمال غرب و دامنه جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین را در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شدت بارش‌ها در جنوب استان قزوین، شرق لرستان، جنوب ایلام، شمال خوزستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و استان مرکزی خواهد بود که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف است.

وی افزود: روز سه‌شنبه دوم آذر در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید داریم و این سامانه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا شنبه پیش‌رو جوی پایدار در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، گفت: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی گاهی مه رقیق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.

وی افزود: فردا بیرجند با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین استان تهران و اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گر‌م‌ترین مراکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در ۱۵ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

9 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

9 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

10 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

10 ساعت ago