Categories: کردستان

ورود سپاه بیت‌المقدس به رفع موانع تولید و ایجاد فضای کسب و‌ کار در کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران لز سنندج، مهدی مه‌تابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: امسال نیز قرار است ۳۵۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در بخش صنعت، کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۸۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: چالش‌های داخلی شامل ضعف‌‌های مدیریتی هست که باید با کمک خود مدیران و اطلاع رسانی اصحاب رسانه مرتفع شود تا گامی مهم در جهت توسعه و مانع زدایی در استان برداشته شود.

سرهنگ مه‌تابانی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

مه‌تابانی افزود: اگر واحد تولیدی قصد راه‌اندازی مجدد داشته باشد ما کمک‌های لازم را انجام داده و موانع‌ آن را نیز رفع می‌کنیم.

وی به تقویت و راه‌اندازی ۴ گروه تخصصی پشتیبانی و مانع‌زدایی در استان اشاره کرد و افزود: این ۴ گروه در حوزه‌های زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین مقرارات و حقوق، تجارت و بازار و در نهایت مالی و بانکی فعالیت دارند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه ۷ درصد منابع معدنی جهان در ایران وجود دارد اظهار داشت: ۲۰ درصد مجموع منابع معدنی کشور نیز در استان کردستان وجود دارد.

سرهنگ مه‌تابانی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در استان فعالیت‌های زیادی انجام شده است گفت: قرار است منابع مرزی در مرزهای استان احصا شود و جهت توسعه استان در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

مه‌تابانی با بیان اینکه ۱۰ دفتر و کانون بسیج مهندسین صنعت در شهرستان‌های استان فعال است بیان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس در تمام شهرستانی استان و حتی کشور نیز دفتر دارد که به صورت ۲۴ ساعته در اختیار سازمان صمت است تا مشکلات واحدها بررسی و رفع شود.

وی با اشاره به اینکه دو کلینیک صنعت و معدن در کردستان وجود دارد، افزود: افزایش ۲۰ درصدی مراجعه صاحبان صنایع به کلینیک‌های تخصصی به علت رضایت‌مندی از بسیج از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان  گفت:در بخش رونق اقتصادی به انجام اقدامات هدفمند اشاره کرد و گفت: هر کس برای ارتقای جامعه گام بردارد عضو جامعه بسیج کشور محسوب می‌شود.

مه‌تابانی بیان کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

وی اظهار داشت: علی‌رغم تمام فعالیت‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد کارآفرینان در بخش صنعت معدن با تامین نیازهای اولیه خود از جمله زمین و‌ سایر خدمات با مشکل مواجه بوده‌اند.

وی در خصوص افزایش درآمد سرانه استان گفت: باید پتانسیل‌های موجود در استان کردستان جهت پیشبرد اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان با بیان اینکه ۹۸ درصد واحدهای استان به صورت خرد و‌کوچک است گفت: ما باید ظرفیت‌های استان را از طریق فضای مجازی و به کمک اصحاب رسانه نمایان کنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


admin

Recent Posts

تهران قدیم| تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل/ عکس

تهران قدیم عکس‌های زیبا و خاطره انگیز زیادی دارد.

10 ساعت ago

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان…

10 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی برای این هفته/ سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب به سایر مناطق کشور وارد خواهد…

10 ساعت ago

انفجار سهمگین ساختمان مسکونی در این منطقه تهران

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در منطقه ۷ تهران…

10 ساعت ago

کشف تریاک جاسازی‌شده در «کفش» دو تبعه افغان/ عکس

فرمانده هنگ مرزی تایباد از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی‌شده در کفش…

10 ساعت ago

از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به…

10 ساعت ago