Categories: اجتماعی

ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است

ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین نظری؛ امروز، سه‌شنبه، در حاشیه برگزاری دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت شهر، نظافت و‌ آراستگی است و به همین جهت امروز گزارشی از اقدامات انجام‌شده در معاون خدمات شهری شهرداری تهران و زیرمجموعه این معاونت در قالب استقبال از بهار، ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر و… به اعضای شورا ارائه شد.

وی با اشاره به موضوع آراستگی و نظافت شهر تأکید کرد: در این بخش تلاش‌های بسیاری توسط نیروهای خدمات شهری شده است و شاید نتایج صورت‌گرفته برابر با تلاش‌های انجام‌شده نباشد و به همین جهت آسیب‌شناسی برای شناسایی اشکالات انجام شده و اقداماتی صورت گرفته است.

نظری راجع به طرح جامع پسماند گفت: این طرح ابلاغ شده است همچنین فهرست بهای قراردادهای پیمانکاران و نرخ آن تعیین شده و به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

وی با یادآوری تجمیع قراردادهای پیمانکاران رفت‌وروب در پایتخت گفت: تا پیش از این ۱۵۰ قرارداد رفت‌وروب در پایتخت وجود داشت که با تجمیع این قراردادها به ۱۴ عدد رسیده است و این مسئله می‌تواند ما را در بحث نظافت، همراهی کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره تماس شهروندان در بحث نظافت شهر تصریح کرد: تا قبل از این دوره از مدیریت شهری، تماس‌های زیادی از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ در ارتباط با عدم نظافت معابر وجود داشت که خوشبختانه با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، این تماس‌ها کاهش یافته است و ان‌شاءالله این رویه ادامه‌دار خواهد بود.

نظری در خصوص نظافت و رفت‌وروب و همچنین بازسازی المان‌های شهری ابراز کرد: متأسفانه در این بخش شاهد یک عقب‌ماندگی ۴ الی ۵ ساله بودیم که هیچ توجهی به این موضوع صورت نگرفته بود و ما توانستیم در یک بازه زمانی مناسب، اقدامات مناسبی در بحث نظافت و رفت‌وروب و بازسازی المان‌های شهری داشته باشیم، همچنین معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران نیز اقدامات مؤثری در قالب آسفالت‌ریزی معابر انجام داده است.

وی راجع به نظافت حوزه فضای سبز نیز گفت: بر اساس اعلام شهروندان، این مجموعه نمره قابل‌قبولی را کسب کرده است و ان‌شاءالله در بحث نگه‌داشت شهر نیز نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تردد حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها در بوستان‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: این موضوع به‌جهت حضور خانواده‌ها در پارک‌ها است و به همین جهت در ورودی پارک‌های سطح شهر تهران، تابلوهایی مبنی بر عدم ورود سگ‌ها و حیوانات خانگی به پارک‌ها نصب شده است.

کاهش تردد ۱۸درصدی سگ‌های ولگرد در تهران

نظری ادامه داد‌: موضوع سگ‌های بلاصاحب تکلیف آنها مشخص است و در بخش سگ‌های ولگرد هم دستورالعملی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، همچنین در موضوع موش‌ها نیز طبق دستورالعمل‌ها و بر اساس قراردادهایی که با پیمانکاران بسته شده است، عمل می‌شود.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

بازداشت نفر هشتم پرونده فساد در فوتبال به اتهام کلاهبرداری

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد تاکنون هشت نفر در پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان…

1 دقیقه ago

انتخاب مسجد جامع موزه دفاع مقدس به‌ عنوان یکی از شعب اخذ رأی

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌عنوان یکی از شعب اخذ…

3 دقیقه ago

۷ داور ایرانی مجوز قضاوت در آسیا را گرفتند

هفت داور ایرانی با موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی آماده حضور در مسابقات بین…

3 دقیقه ago

ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد

ثبت‌نام برای حضور در کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۳ به همت کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی…

4 دقیقه ago

انگیزه‌های داوطلب ۸۹ ساله در یورو

یک داوطلب ۸۹ ساله درباره انگیزه خود برای کار در یورو ۲۰۲۴ آلمان صحبت کرد.

4 دقیقه ago

تمامی شهدا رأی رأی می‌آیند…

عاطفه جوشقانیان، شاعر جوان، در تازه‌ترین شعر خود بر ضرورت شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات…

6 دقیقه ago