Categories: کرمانشاه

وضعیت اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، بهمن روشنی‌ در اولین جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه کرمانشاه، اظهار داشت: هر فرد مرگ مغزی با اهدای ارگان‌ها و نسوج خود می‌تواند ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و ۵۳ نفر را از معلولیت برهاند.

وی ادامه داد: در هر سال حدود ۱۶ هزار نفر در کشور دچار سانحه تصادف می‌شوند که از این تعداد ۵ تا ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند ولی کمتر از یک‌هزار مورد منجر به اهدای عضو‌‌ می‌‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: میزان نیاز به پیوند عضو در کشور حدود ۲۵ هزار نفر است که از این میزان در هر روز ۷ تا ۱۰ نفر فوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۱۳ مرکز پیوند قلب وجود دارد که ۷ مرکز در تهران و بقیه در شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز و مشهد هستند.

روشنی تصریح کرد: در غرب کشور مرکز پیوند قلب وجود ندارد، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب درمان غرب کشور، آمادگی کامل را برای راه‌اندازی مرکز پیوند قلب را دارد و تمامی زیر ساخت‌های لازم نیز مهیا است.

وی گفت: آمار اهدای پیوند اعضا در کشور از سال ۹۸ تا ۹۹ حدود ۴۸درصد کاهش یافته است که یکی از علل این کاهش اپیدمی کرونا است.

روشنی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان کرمانشاه آمار اهدای عضو وضعیت مناسبی ندارد به شکلی که در سال ۹۸ سیزده مورد، سال ۹۹ تنها یک مورد و در ۸ ماهه سال‌جاری ۳ مورد اهدای عضو داشته‌ایم.

وی یکی‌از مهم‌ترین چالش‌های اهدای عضو در استان را عدم رضایت خانواده‌ها دانست و گفت: باید فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

روشنی در پایان یادآور شد: هدف از تشکیل این انجمن ارتقای فرهنگ و ساختار اهدای عضو در استان، بهبود ارتقای اعضای اهدا شده و حمایت از خانواده‌ای اهداکننده است.

انتهای پیام/پ


admin

Recent Posts

ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بر اثر بارش برف ارتفاعات شهرستان تکاب رخت سفید برتن کردند.

25 دقیقه ago

وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد

این بار سرپرست جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی وعده تسریع در اتمام آزادراه! ارومیه تبریز…

26 دقیقه ago

آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده…

57 دقیقه ago

گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد

برگزیدگان جوایز پولیتزر اعلام شدند.

58 دقیقه ago

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه…

58 دقیقه ago

صداوسیما در مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای ۹۵ تبلیغ پخش کرد!

در مدت ۹۵ دقیقه بازی دورتموند مقابل پاریسن‌ژرمن، ۹۵ تبلیغ به مدت ۱۸ دقیقه و…

59 دقیقه ago