Categories: کرمان

وضعیت ورزش جودو در کوهبنان

مهران کارگر رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره بر ورزش‌های رزمی در کنار فتوت، مروت و جوانمردی تاکید دارد لذا مولای متقیان بعنوان پهلوان پهلوانان الگویی بسیار ارزشمند برای جامعه بشری و ورزشی است.

وی تصریح کرد: در کوهبنان ورزش‌های رزمی جودو، کنگ‌فو، کاراته و … پیشرفت قابل توجهی دارند به گونه‌ای که همواره شاهد کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در این رشته‌ها هستیم.

کارگر افزود: ورزش رزمی کنگ‌فو با مربیگری احمد فخارزاده از سال ۹۲ شروع به کار کرده و طی سالیان متوالی اعزام به مسابقات استانی و کشوری را داشته است و ورزشکاران این رشته مقام‌های مختلفی در این سطوح کسب کرده‌اند.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ کوهبنان میزبان مسابقات کنگ‌فو استان کرمان شد و توانست مقام اول تیمی استان را کسب کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: در سال ۹۸ رشته سامبو و کیک بوکسینگ نیز با مربیگری احمد فخارزاده شروع به فعالیت کرد و اولین تجربه سامبو کاران کسب ۱۲ مدال رنگارنگ در استان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هرسه رشته رزمی انفرادی در شهرستان فعال هستند و کوهبنان به در قالب تیم استان کرمان در مسابقات منطقه ۵ کشور  مقام  اول را کسب کردند.

وی ابراز داشت: جودوی بانوان شهرستان به مربی‌گری خانم رنجبر و همکاری کمک مربیان و جودوی براداران به مربی‌گری محمد جواد اکبری در حال انجام است.

کارگر بیان داشت: درسال ۹۷کسب مقام سوم استانی توسط مهلاسادات رنجبر و دعوت به تیم ملی و کسب مقام استانی دوم توسط خانم‌های جعفری، مالکی و شفیعی همچنین در سال ۹۸کسب مقام اول نونهالان توسط خانم فرناز شفیعی و مقام چهارم کشوری را داشتیم .

کارگر افزود: دراین دوسال اخیر متاسفانه بچه‌ها به‌دلیل وضعیت کرونا در مسابقات حضوری شرکت نکردند اما مسابقات مجازی بانوان شهرستان کوهبنان فعال بود.

 وی تصریح کرد: در سال ۹۹کسب مقام سوم منطقه‌ای توسط  علی اکبری و دعوت وی به تیم ملی و مهدی کمساری مقام دوم استانی،  جشن کمربند بانوان جودو کار و تمرینات استقامتی و هوازی بانوان، کسب دان یک کمربند جودو توسط بانوان شهرستان را شاهد بودیم.

کارگر یادآور شد: در نظر داریم آخر آذرماه مسابقات جودوی درون شهرستانی برای بانوان جودو کار برگزار کنیم.

 در ادامه محمدجواد اکبری مربی جودو شهرستان کوهبنان اظهار کرد: از سال ۱۳۷۶ فراگیری ورزش جودو را زیر نظر استاد گران‌قدر سید محمدحسینی رامشه در شهرستان کوهبنان آغاز کردم و کمربند مشکی دان ۳ و مربیگیری درجه ۳ و داوری درجه ۳ جودو را دارم و اولین نفری هستم که مفتخر به دریافت این مدارج شده‌ام.

وی تاکید کرد: ما در جودو با زمین خوردن یاد می گیریم که در مقابل مظلومان زمین بخوریم، غرور و تکبرمان را بشکنیم و در عوض مقابل ظالمان قد علم کنیم تا صورت ظالمان را به خاک بمالیم.

اکبری خاطر نشان کرد: در مسابقات استانی دو مرتبه مقام کسب کردم که در وزن خودم یک مرتبه مقام سوم و یک مرتبه مقام دوم شدم.

وی تاکید کرد: وضعیت جودوی شهرستان چه در بخش آقایان و چه بانوان در سطح استان رضایت بخش است و جودوی کوهبنان بعنوان یکی از تیم‌های قدرتمند استان شناخته شده است.

مربی جودو بیان داشت : حتی قهرمانان جودوی کشوری در شهرستان داریم که متاسفانه ویروس منحوس کرونا ورزش کشور مخصوصا این ورزش را  تحت تاثیر قرار داده است.

اکبری ابراز داشت : اکنون به همت نامجو کوهبنانی رئیس سابق هیئت جودو شهرستان و پیگیری‌های روسای اسبق اداره ورزش و جوانان رفیع‌زاده، تکاور و جعفری‌نژاد و همچنین اکبری رئیس سابق هیئت جودو استان تاتامی جودو به شهرستان اختصاص داده شد و خانه جودو با سالن اختصاصی به یاد جودکار شهید سید عبدالحسین مظفری راه‌اندازی شده است.

مربی جودوی کوهبنان یادآور شد: مهمترین توصیه من به نوجوانان و جوانان این است که از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند و وقت خودشان را با پرسه در فضای مجازی، تنبلی و کاهلی سپری نکنند و اگر با علاقه و انگیزه و با پشتکار وارد این رشته رزمی بشوند مطمئنا نه تنها در راستای سلامت جسم خود قدم گذاشته اند بلکه سلامت روح و روان آنان با ورود به این ورزش تضمین شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ب


admin

Recent Posts

تهران قدیم| تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل/ عکس

تهران قدیم عکس‌های زیبا و خاطره انگیز زیادی دارد.

11 ساعت ago

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان…

11 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی برای این هفته/ سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب به سایر مناطق کشور وارد خواهد…

11 ساعت ago

انفجار سهمگین ساختمان مسکونی در این منطقه تهران

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در منطقه ۷ تهران…

11 ساعت ago

کشف تریاک جاسازی‌شده در «کفش» دو تبعه افغان/ عکس

فرمانده هنگ مرزی تایباد از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی‌شده در کفش…

11 ساعت ago

از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به…

11 ساعت ago