Categories: مرکزی

وقتی دانشگاه علوم پزشکی اراک پروتکل‌شکنی می‌کند/ وای به روزی که بگندد نمک!

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ اراک؛ چند روز گذشته به بهانه سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مراسم جشنی به منظور تجلیل از مقام پرستاران به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد که صرف هزینه‌های چندصد میلیونی در آن از یک سو و تجمع حدود هزار نفر در شرایط کرونایی از سوی دیگر با واکنش‌های مختلف مردم، فعالان اجتماعی و فضای مجازی همراه شد.

این مراسم در سالن مسقف همایش‌های بین‌المللی اراک و با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پرستاران اراک برگزار شد که با ضیافت شام و اجرای پخش زنده یکی از خوانندگان کشوری نیز همراه بود.

برگزاری این مراسم از سوی دانشگاه علوم پزشکی و صرف هزینه‌های چندصد میلیونی در آن در شرایطی که هنوز تب و تاب حاشیه‌سازی دانشگاه در «نصب بنر پرحاشیه تسلیت فوت یکی از بستگان مسوولان دانشگاه» نخوابیده، بار دیگر برای این دانشگاه حاشیه‌ساز و با واکنش‌های مختلف مردم و فعالان فضای مجازی همراه شد، به طوری که بسیاری از فعالان اجتماعی نسبت به برگزاری این مراسم در شرایط کرونایی با حجم انبوهی از جمعیت و همچنین پرداخت هزینه‌های میلیونی انتقاد کردند.

 متولی سلامت نباید پروتکل‌ها را زیرپا بگذارد

یکی از فعالان اجتماعی در این رابطه به خبرنگار برگزیده های ایران در اراک می‌گوید: دعوت از یک خواننده کشوری و پرداخت چند ده میلیون تومان به وی، در این شرایط سخت اقتصادی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

مسوولان برای رعایت نکردن پروتکل‌ها برای مردم عادی خط و نشان می‌کشند،  اما خود پروتکل‌ها را زیرپا می‌گذارند

قربانی می‌افزاید: چرا باید دانشگاه علوم پزشکی اراک به بهانه اینکه پرستاران افسرده هستند و طی این سال‌ها سختی‌های زیادی را تحمل کردند، اقدام به برگزاری چنین جشنی کرده و هزینه گزافی را بابت آن به یک خواننده بپردازد.

وی اظهار می‌کند: آیا پسندیده است مسوولان برای رعایت نکردن پروتکل‌ها برای مردم عادی خط و نشان بکشند، صنوف را تعطیل کنند، اما متولی سلامت اینگونه پروتکل‌ها را زیرپا بگذارد؟

 لزوم شفاف سازی در خصوص هزینه‌های صرف شده برای این مراسم 

یکی دیگر از فعالان اجتماعی نیز با انتقاد از برگزاری مراسم با حجم انبوهی از جمعیت در شرایط کرونایی در یک سالن سرپوشیده می‌گوید: جای بسی تاسف است که متولیان مبارزه با کرونا مردم را به رعایت پروتکل‌ها توصیه می‌کنند، اما خودشان یک جشن با حضور بیش از هزار نفر برگزار می‌کنند.

مرادی خاطرنشان می‌کند: دانشگاه در یک اقدام غیرحرفه‌ای و در واکنش به اعتراض‌های گسترده اقدام به یک شوی نمایشی کرده و نظرات مثبت پرستاران حاضر در مراسم و تشکر آنها از برگزاری مراسم را در قالب مصاحبه و کلیپ منتشر کرده که این عذر بدتر از گناه است.

 باید راستی‌آزمایی و شفاف‌سازی شود تا مردم بدانند کدام خیرین و کدام صنایع هزینه جشن را پرداخت کرده‌اند

این فعال اجتماعی با اشاره به لزوم شفاف سازی مسوولان دانشگاه در خصوص هزینه‌های صرف شده برای این مراسم اظهار می‌کند: چرا باید در این شرایط سخت اقتصادی یک نهاد دولتی دست به چنین اقدامی بزند، اینکه گفته می‌شود صنایع و خیرین هزینه آن را پرداخت کنند، باید راستی‌آزمایی و شفاف‌سازی شود تا مردم بدانند کدام خیرین و کدام صنایع هزینه آن را پرداخت کرده‌اند.

وی می‌افزاید: چه تضمینی وجود دارد که تالارها و رستوران‌هایی که گفته می‌شود هزینه این مراسم را پرداخت کرده‌اند، فردا روزی بابت این حاتم‌بخشی‌ها از مسوولان باج‌خواهی نکنند، چرا دانشگاه باید خود را زیر دِین این رستوران‌ها قرار دهد تا اگر خدایی نکرده فردا همین رستوران‌ها با سلامت مردم بازی کردند، نتواند از حق مردم دفاع کند و سوال مهم‌تر اینکه آیا نمی‌شد این کمک‌ها را برای بهبود وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تجهیز آنها و یا حتی کمک به پرستارانی که مشکلات معیشتی دارند، هزینه کرد؟

ای کاش از هنرمندان بومی حمایت می‌شد

یکی از شهروندان اراکی نیز اظهار می‌کند: برگزاری جشن تجلیل از کارکنان زحمت‌کش ‌بخش بهداشت و درمان اقدام ارزشمندی است و ما مدیون زحمات کادر بهداشت و درمان و به ویژه پرستاران عزیز در این شرایط سخت کرونایی که پرستاران با جانشان بازی می‌کنند، هستیم، اما برگزاری این مراسم با این حجم از جمعیت پیام‌های خوبی به مردم مخابره نکرد، چرا که نباید ما مردم را از رفت و آمد و مسافرت و شرکت در مراسم جشن و شادی منع کنیم، اما خودمان اقدام به برگزاری چنین مراسمی با تعداد زیادی جمعیت در یک فضای سربسته کنیم.

 بهتر بود مراسم با صرفه‌جویی بیشتر برگزار و هزینه‌های میلیونی آن برای بهبود وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌‌ها هزینه می‌شد

وی می‌افزاید: بسیاری از بیماران به دلیل نبود امکانات مناسب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناچارند هفته‌ها در نوبت بمانند، بهتر بود مراسم با صرفه‌جویی بیشتر برگزار و هزینه‌های میلیونی آن برای بهبود وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌‌ها هزینه می‌شد.

این شهروند می‌گوید: آیا نمی‌شد به جای دعوت از خواننده کشوری و یا مجری میلیونی و پرداخت هزینه‌های سنگین به آنان از هنرمندان بومی استان استفاده کرد و آنان را مورد حمایت قرار داد؟ یک خواننده کشوری که می‌تواند برای خود کنسرت‌های متعدد برگزار و درآمد خوبی کسب کند، چرا باید از هزینه‌های بیت‌المال برایش مراسم برگزار کرد و حق‌الزحمه میلیونی به او پرداخت کرد، اما هنرمندان بومی نادیده گرفته شوند و مورد حمایت قرار نگیرند؟

 مطالبه کادر پرستاری به حاشیه رفته است

محمدرضا قاسملوئیان فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این رابطه به خبرنگار برگزیده های ایران در اراک می‌گوید: متاسفانه مطالبه کادر پرستاری به حاشیه رفته و مسوولان به جای اینکه برای پرداخت مطالبه آنها تلاش کنند، اقدام به برگزاری مراسم جشن می‌کنند.

نفس برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت پسندیده است و کسی منکر برگزاری چنین مراسمی نیست

وی با بیان اینکه نفس برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت پسندیده است و کسی منکر برگزاری چنین مراسمی نیست، بیان می‌کند: نباید مطالبات را به برگزاری یک جشن تقلیل دهیم، برگزاری این مراسم از سوی دانشگاه موجی از ناراحتی را در بین مردم به وجود آورده و مردم می‌گویند چرا متولی مبارزه با کرونا از مردم می‌خواهند در مراسم عروسی و عزا شرکت نکنند اما خودشان برای خودشان جشن می‌گیرند؟ ای کاش رئیس دانشگاه در برگزاری مراسم تجلیل هوشمندانه‌تر اقدام می‌کرد و در شرایطی که خود خبر از در راه بودن موج ششم کرونا می‌دهد، بیش از یک هزار نفر را در یک سالن گردهم نمی‌آورد.

فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مردم دانشگاه متولی سلامت و حافظ و پاسدار رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند و نمی‌توانند فلسفه برگزاری این جشن را در این شرایط کرونایی هضم کنند.

 قاسم‌لوئیان می‌گوید: اینکه گفته می‌شود تالارها و رستوران‌ها و بانک‌ها هزینه را تقبل کردند کجا شفاف‌سازی شده و چه تضمینی وجود دارد که آنها فردا بابت این خدمت، خواسته نامعقول نداشته باشند.

با رعایت پروتکل‌ها مشکلی پیش نمی‌آید

به گزارش برگزیده های ایران رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در واکنش به حجم انبوه انتقادات می‌گوید: مراسم با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار شده و تمام هزینه آن را صنایع، بانک‌ها و تالارها تقبل کرده‌اند.

سیدمحمد جمالیان می‌افزاید: مردم در برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران از ما پیشقدم‌تر هستند.

وی می‌گوید: کادر پرستاری طی دوسال اخیر سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشتند و از نظر افسردگی به شدت نیاز به این مراسم و شادی داشتند.

به گزارش برگزیده های ایران پرداخت هزینه گزاف و تابلوی پرستار به یکی از خوانندگان کشوری، تجمع حجم زیادی از جمعیت در یک سالن، صرف بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برای برگزاری یک جشن از مهم‌ترین انتقاداتی است که مردم و فعالان اجتماعی به این مراسم دارند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

15 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

15 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

15 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

15 ساعت ago