Categories: فارس

وقتی همراهی و همدلی خانواده شهدا، مبنای تحقق هدف شهادت می شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مطلع شدیم که نخستین سالگرد سرلشکر شهید استوار و نخستین کنگره شهدای محور مقاومت استان فارس‌، در روز پنجشنبه یازدهم آذر ماه، با حضور سردار قانع -فرمانده سپاه قدس- در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود.

سردار استوار محمودآبادی یکی از فرماندهان خستگی ناپذیر در دوران دفاع مقدس و پس از آن بود که در تامین امنیت کشور و عرصه جبهه مقاومت نیز فعالیت های موثری داشته است.

از رشادت ها و فعالیت های این شهید بزرگوار بسیار شنیده بودم اما دوست داشتم این بار از زاویه دیگر به شهید نگاه کنم.

دلم می‌خواست بدانم یک نظامی موفق و یک فرمانده جنگ های نامنظم، در بین خانواده و برای همسرش، چگونه همسری بوده است!

این بود که با کسب اجازه قبلی، با همسر شهید  سردار استوار محمودآبادی به صحبت نشستم.

فاطمه حسینی، که اصالتا شیرازی هست و خانواده اش در شیراز زندگی می کنند و از آه او هنگامی که درباره شهید استوار حرف می زند می‌توان به شدت علاقه و عشق وی به شهید پی برد، در بیان ویژگی های سردار استوار گفت: بعد از ازدواج با شهید استوار فقط ۴ سال در شیراز زندگی کردیم و بعد در اهواز و ارومیه و تهران و… ساکن بودیم و با آنکه دوری از خانواده و غربت برایم سخت بود، اما مهربانی و صبوری شهید استوار، همه سختی ها را برایم آسان می کرد.

همسر شهید درباره فعالیت های وی گفت: شهید استوار از نوجوانی برای پیروزی انقلاب در کنار شهید محراب، عبدالحسین دستغیب فعالیت خود را شروع کرد و تقریبا دیگر هیچ وقت ساکن و راکد نماند، در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه بود و بعد از جنگ هم در کردستان، سوریه و عراق به دفاع از حریم وطن، اهل بیت و ناموس خود پرداخت، تکه کلام شهید این بود که: هر کجا به من نیاز باشد، من هستم و آخر هم در جریان مقابله با گروهک‌های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت‌(ع)، به آرزوی همیشگی خود، یعنی شهادت رسید.

هر کجا به من نیاز باشد، من هستم

فاطمه‌بانو در بیان فعالیت های فرهنگی شهید نیز گفت: ایشان در کنار فرماندهی و مسئولیت هایشان در سپاه، تحصیل را فراموش نکرد و تحصیلات شان را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته جغرافیای نظامی در دانشگاه امام حسین (ع) به پایان رساند و در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت که مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.

وی افزود: شهید استوار در سال های جنگ تحمیلی چندین مرتبه مجروح و شیمیایی شد اما هیچ زمانی به دنبال درصد و سهمیه جانبازی نرفت؛ چرا که معتقد بودند همه اینها را فقط برای رضای خدا انجام داده ام.

همسر شهید استوار بیان کرد: من به عنوان همسر، همیشه همراه ایشان بودم و هیچ گاه سد راه او نشدم، اگر چه خیلی سختی کشیدم اما خدا را شکر که همیشه با دل و جان همراه او بودم، زیرا همراهی، همدلی و هم‌سویی همسر، برای یک مرد، بسیار کمک کننده است.

حسینی، بزرگترین باور شهید استوار را اعتقاد راسخ به ولایت فقیه برشمرد و گفت: شهید استوار، تعالیم اسلام انقلابی و آموزه های اندیشه مطلق ولایت فقیه را دستمایه حرکت خود می دانست و همواره با اعتقاد راسخ ،  اراده استوار و رفتار الهی، با خصم زبون در درون و بیرون مبارزه می نمود و در این صراط نیز از بذل جان ابایی نداشت، چون او فدای جان را برای اسلام، یک حداقل در برابر عظمتی بزرگ می دانست.

این بانوی فرهیخته و صبور در ادامه صحبت از فرزندانش گفت: سه پسر دارم به نام های محمدصادق متولد ۶۸، محمدامین متولد ۷۰ و علی محمد متولد ۷۶ که به لطف پروردگار با آنکه حضور فیزیکی شهید در خانه کم بود اما بسیار خوب و موفق بار آمده اند، گاهی می شد ما شهید را حتی ۴۰ روز یک بار هم نمی دیدیم، مثل وقتی که در ارومیه بودیم و شهید داشت مقدمات سفر مقام رهبری به کردستان را فراهم می کرد.

گمنامی این شهید، به علت تواضع مثال‌زدنی او است

همسر شهید از چگونگی شهادت وی گفت: شهید استوار در آخرین ماموریتش در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شد و به علت وخامت صدمات ریوی و سابقه شیمیایی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در آذر ماه ۹۹ در گلزار شهدای شیراز، در آرامش ابدی فرو رفت. 

حسینی در مورد برنامه تجلیل از شهید و سالگرد وی در شیراز هم گفت: گرچه شهدا به این مراسم ها نیاز ندارند اما این گونه مراسم باعث دلگرمی خانواده های شهدا می شود و برای شناساندن عقاید، اهداف و اعتقادات شهدا به نسل جدید که در موقع جنگ و دفاع، نبودند بسیار مهم و ضروری است، اما باید بسیار توجه و دقت کنیم که در این مجالس از یاد شود و تفاوتی بین آنها قائل نشویم.

انتهای پیام/س


admin

Recent Posts

پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود

مهدی ایوبی خبر از تلاش خانه ترانه برای برگزاری پنجمین جایزه افشین یداللهی داده است.

12 ثانیه ago

نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» در موزه سینما

نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.

41 ثانیه ago

مذاکره با ترکیه برای مهمان ویژه سال آینده نمایشگاه کتاب

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از مذاکره با ترکیه برای حضور در نمایشگاه…

2 دقیقه ago

جعفری: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

علی اصغر جعفری گفت: ارتش عراق ۷۰ درصد نیروی خود را درگیر خرمشهر کرده بود و همه تجهیزات…

3 دقیقه ago

پرورش و گزینش یاران مهدوی از اقدامات امام رضا (ع) بود

مدیر مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر معتقد است مهم‌ترین مأموریت امام رضا علیه‌السلام زمینه‌سازی پرورش…

4 دقیقه ago

درخشش «سوزن» و «پیچ تاریخی» در چین

دو اثر «سوزن» و «پیج تاریخی» موفق به کسب جایزه از جشنواره چینی شدند.

4 دقیقه ago