Categories: اخبار ورزشی

پاکدل: قرارداد ما با رافائل دو ساله است/ مشکل مالی نداریم

پاکدل: قرارداد ما با رافائل دو ساله است/ مشکل مالی نداریم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دلیل اینکه زمان را از دست ندهیم و چون یک سال و نیم دیگر مسابقات قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان و سپس بازی‌های آسیایی ناگویا را داریم و همچنین تاکید دنیامالی بر برنامه‌ریزی مدون فدراسیون‌ها تکلیف بر ما بیشتر است.

وی تاکید کرد: گفته بودیم تا پایان شهریور سرمربی انتخاب می‌شود. کمیته فنی را تشکیل دادیم تا در بحث شاخص‌های انتخاب مربی به ما کمک کنند. این بار می‌خواستیم به سمت سرمربی برویم که به ما کمک کند. شاید الفاظی مانند مربی بزرگ، مشکلات را بر طرف نکند. دنبال مربی بودیم که ایرادات ما را برطرف کند‌. مثلاً در ۱۰ دقیقه آخر دچار مشکل می‌شویم که باید حل شود.

پاکدل تصریح کرد: تجربه نشان داده انتخاب با عجله در بحث مربی، باعث شکست می‌شود، ۱۰ شاخص توسط کمیته فنی در انتخاب مربی معرفی شد و تلاش کردیم تا این شاخص‌ها در نظر گرفته شود. تطبیق  فرهنگی سرمربی با کشور ما و نداشتن سن بالا بخشی از این شاخص‌ها بود. همچنین نمی‌توان در پایه یک سیستم خاص و در بزرگسالان با ۱۸۰ درجه تفاوت کار کنیم‌. کمک کردن به استعداد پروری، پشتوانه سازی و همچنین رهبری و مدیریت از فاکتورهای دیگر بود. همچنین لازم بود کسی انتخاب شود که هندبال آسیا را بشناسد. فردی که از آسیا شناخت نداشته باشد دو سال از دست می‌رود.

وی گفت: گزینه‌های شرق اروپا را کنار گذاشتیم چون هندبال این بخش از اوج خارج شده است. در نهایت به دو گزینه رسیدیم. یکی از گزینه‌ها تطابق بیشتری با شرایط و شاخص‌ها داشت و ۸۰ تا ۹۰ درصد معیارهای کمیته فنی را داشت و با او به توافق رسیدیم.

پاکدل افزود: قرارداد ما با «رافائل گویخوسا کاستیو» سرمربی اسپانیایی دو ساله با قابلیت تمدید مجدد است. اولین باری که در ۲۰۱۴ جهانی شدیم با این سرمربی بود. در قهرمانی آسیا تنها مقام سومی که کسب کردیم با او بوده است.

وی تصریح کرد: در قطر مقام‌های زیادی کسب کرده و شناخت کاملی به هندبال ایران و آسیا دارد. در اسپانیا هم سوابق خوبی دارد چون نگاه ما آینده است و به دنبال یکسان سازی سبک هستیم، وی بهترین گزینه است. وی جزو مدرسین فدراسیون جهانی است و در مباحث توسعه هندبال به ما کمک می‌کند. تجربه نشان داده قراردادهای مقطعی کمک نمی کند و ما قرارداد دو ساله بستیم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: وی بهترین فرد در بین گزینه‌های ما بود. علی رغم پیشنهاداتی که داشت هدایت ایران را پذیرفت. وی در گذشته سرمربی ثامن الحجج بود و اولین سهمیه جهانی ایران را کسب کرد. ما دو بار جهانی شدیم و هر دو بار با مربیان اسپانیایی بوده است. وی نهم یا دهم مهر وارد ایران می‌شود و چهار هفته از لیگ و بازی تمام تیم‌ها و بازیکنان را می‌بیند و بلافاصله بعد از آن اولین اردو را خواهیم داشت و بعد از آن تلاش می‌کنیم وارد یک تورنمنت بشویم. زمانی برای از دست دادن نداریم و در سنوات گذشته اولین بار است ۱۹ ماه زودتر اردوها و تیم ملی را تشکیل می‌دهیم و امیدوارم این زحمات به بار بنشیند.

پاکدل خاطرنشان کرد: امروز در تیم‌های مطرح دنیا و خیلی از تیم‌های که روی سکو رفتند، مربیان اسپانیایی داشتند. در قرارداد قید شده قابلیت تمدید شدن وجود دارد. در هندبال تا حالا مبلغ فضایی ندادیم و نخواهیم داد. یک مبلغ منطقی با صرفه و به صلاح فدراسیون است و یکی از بهترین قراردادهای هندبال است.

وی افزود: یکی از اهداف ما مربی سازی است. باید مدیریت و برنامه‌ریزی تیم‌های پایه را به او بدهیم و برای انتخاب سرمربی در این رده‌ها نظر او برای من صددرصد اهمیت دارد. با کمیته فنی به توافق رسیدیم و می‌دانیم تیم های پایه تا بزرگسالان یک زنجیره هستند. در بحث دستیار نیز به محض ورود با او صحبت می‌کنیم. او اعتقاد دارد نباید اطرافش شلوغ باشد یک چارچوب مشخص دارد و قرار است حضوری در مورد دستیاران او صحبت کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه آیا حضور رافائل بازگشت به عقب نیست، گفت: این حرکت رو به جلو است و بازگشت رو به عقب نیست‌ در آن زمان او را برکنار کردند و برخورد بدی با او شد و اگر می‌ماند وضعیت هندبال ما بهتر از این بود‌. ما با او نتایج بدی نداشتیم و کارنامه او در ایران خوب بوده است. بعد از آن هم چه در اسپانیا و قطر موفق بوده است. در بین پنج گزینه که داشتیم شاخص ترین گزینه رافائل بود. به دلیل اینکه اگر با او به توافق نرسیدیم، فرصت از دست نرود، به موازات او با یک مربی دیگر مذاکره داشتیم.

وی درخصوص خواسته‌های فدراسیون از رافائل گفت: ابتدا اینکه در بزرگسالان در آسیا به سهمیه جهانی برسیم. بعد از آن کسب مدال در بازی‌های آسیایی و از همه مهم تر یکسان سازی سبک هندبال و مدیریت رده‌های پایه و نظارت بر آنها  از خواسته‌های اصلی ما است.

پاکدل در مورد اینکه در زمان رافائل بازیکن سالاری وجود داشته است، گفت: اگر بازیکن سالاری بوده ضعف مدیریت و نگرش بوده است و تقصیر رافائل نبوده است. وقتی تیم ملی به باشگاه سپرده شود این موضوعات را به همراه دارد. یکی از خطوط قرمز ما مبارزه با بازیکن سالاری است و هر کسی بخواهد به این سمت برود، اجازه نمی‌دهیم. فدراسیون ما اسپانسر دارد و دستش به دهانش می‌رسد و مشکل مالی نداریم.

وی افزود: اگر در ورزش آسیب شناسی کنیم می‌بینیم خیلی زود مربی عوض می‌کنیم. انتظارات بیرونی برای کسب نتیجه، فدراسیون‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و مربیان هم اذیت می‌شوند. ما برنامه داریم رافائل تا پایان دو سال مربی ما باشد. جامعه هندبال و رسانه‌ها باید صبور باشند و من خوش بین هستم که در وهله اول در آسیا و در جهان نتیجه بگیریم.

پاکدل در خصوص عملکرد تیم نوجوانان در مسابقات اردن گفت: برای تیم نوجوانان از سه سال قبل برنامه داشتیم. هیچ کدام از تیم‌ها را به این اندازه حمایت نکردیم. چند تورنمنت و بازی دوستانه داشت و هر آنچه لازم بود برای اولین بار دریغ نکردیم و هر چه خواستند فراهم کردیم. بازیکنان خوبی در این تیم داشتیم و دو نسل حاضر پشت تیم ملی نسل بزرگی هستند.

وی تصریح کرد: در نوجوانان یک جای کار اشکال داشت و اینکه مثل بزرگسالان برابر بحرین و کویت در چند دقیقه آخر نتیجه را از دست می‌دهیم و باید بررسی شود. آوردن رافائل هم به همین دلیل است از جامعه هندبال عذرخواهی می‌کنم. خیلی‌ها در سراسر ایران برای این تیم زحمت کشیدند. عوامل شکست این تیم را بررسی می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: همان طور که در موفقیت‌ها سهیم هستیم، برای بخشی از شکست هم خودمان را مقصر می‌دانیم. در تمام پست های هندبال امروز بازیکن جایگزین در رده‌های پایه داریم. در حال حاضر در تیم بزرگسالان در یکی از پست‌ها تنها دو بازیکن داریم. در یکی از پست‌ها وقتی بازیکن شاخص ما مصدوم شد دچار مشکل شدیم اما الان شک نکنید در آینده در بزرگسالان این خلا برطرف می‌شود.

وی افزود: ظرف چند هفته آینده کادر تیم جوانان را با نظر رافائل معرفی می‌کنیم. اردوهای این تیم ادامه خواهد داشت. کج سلیقگی در انتخاب بازیکن وجود داشت و برخی بازیکنان در تیم نبودند و این اشتباه مربی بود. مصدومیت هم داشتیم و علیرضا کمانی و امیرحسین کرمی آسیب دیدند. البته بخشی از اینها توجیه است. ما ناامید نمی‌شویم و برای دو سال آینده برای نوجوانان و جوانان برنامه داریم و کارمان را از همین فردا آغاز می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال درخصوص حضور لژیونرها در تیم ملی گفت: حساسیتی روی لژیونرها نداشته باشید. همه سرمایه هندبال هستند. برخی در مقطعی نیامدند و ما احترام می‌گذاریم و برخی مواقع مورد نظر مربی نبودند. این لژیونرها یک روز باعث افتخار ما شدند و افتخار کردیم بیشترین لژیونرها را داریم.

وی افزود: امیر عباس سلطانی در قهرمانی آسیا خودش را نشان داده و به تیم الاهلی قطر پیوست. مهران رهنما به تیم رومانی پیوست. محمد سیاوشی در لیگ اول مجارستان حضور دارد و برخورداری در لیگ اول اسپانیا درخشان ظاهر شده‌ است‌. پویا نوروزی که بسیار حرفه‌ای است و سال‌ها در لیگ آلمان است و وقتی در این سطح باقی مانده نشان از هوش وی است. رضا یادگاری در لیگ مجارستان است. سجاد استکی، شاهو نصرتی و محمدرضا اورعی لژیونرهای ما هستند. کادر فنی روی هر کدام نظر مثبت داشته باشد با آغوش باز پذیرای آنها هستیم. همه آنها برای پرچم ایران زحمت کشیدند. حضور در تیم ملی کشور لیاقت می خواهد و باعث افتخار است.

رئیس فدراسیون در مورد وسلین سرمربی سابق که گفته می‌شد مربی خیلی خوبی است و امروز رافائل بهترین انتخاب است، گفت: هنوز هم انتخابم در مورد وسلین را قبول دارم و می‌دانم که انتخاب غلطی نبوده است. امروز قطر با همه افتخاراتش او را به عنوان مربی انتخاب کرد. انتخاب ما انتخاب غلط نبود شاید یکی از مشکلات ما با او این بود که از نظر اجتماعی نتوانست پیوند عاطفی برقرار کند. این هم به فرهنگش برمی‌گردد. او چند بازیکن را در هندبال معرفی کرد. رافائل ۵۴ سالش بیشتر نیست و انگیزه پیشرفت دارد. فکر می‌کنیم مربی که اشباع شده و تمامی مقام‌ها را آورده دیگر نخواهد زیاد تلاش کند. امروز قطعا هر بازیکنی که حقش باشد به تیم ملی دعوت خواهد شد.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago