زنجان

پرداخت مطالبات در بیمه سلامت، به‌روز شده است/ میانگین نسخه‌نویسی الکترونیکی در زنجان ۶۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، یعقوب شیویاری ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری برگزیده های ایران با تشریح برنامه‌های هفته بیمه سلامت اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متناسب البته با توجه به شرایط طراحی شده و اجرایی خواهد شد که بازدید از دفاتر رسانه‌ها، دیدار با مسؤولان استانی و مدافعان سلامت شهید و … از جمله آن‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که این آمار مرتب در حال تغییر است، افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت در قالب پنچ صندوق ایرانیان، روستایی و عشایری، سایر اقشار، بیمه همگانی و کارکنان دولت از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی به اجرای جدی طرح نسخه الکترونیکی برای دارندگان بیمه سلامت از نیمه دوم سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این طرح با درصدهای مختلف در بین بخش دولتی و خصوصی طرف قرارداد در حال اجرا است.

شیویاری با اذعان به وجود نقص در اجرای طرح نسخه الکترونیکی افزود: بخشی از این مشکلات فراسازمانی از جمله مشکلات اینترنتی است که موجبات نارضایتی در بین مردم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۰۰ درصد مراکز درمان طرف قرارداد این سازمان مستقر شده، ولی میانگین نسخه نویسی الکترونیکی حدود ۶۰ درصد است که این درصد در بین مطب‌ها پایین است.

وی از انعقاد قرارداد با ۴۵۶ موسسه و مرکز درمانی دولتی و غیردولتی در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان خبر داد و گفت: کنترل امور مربوط به بیمه شدگان با توجه به پنج صندوقه بودن این بیمه، مشکلات خود را دارد.

شیویاری تصریح کرد: بیمه سلامت با حدود ۹۰ درصد از پزشکان فعال در سطح استان قرارداد همکاری منعقد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر به روز بودن پرداخت‌ مطالبات مراکز درمانی و بخش خصوصی طرف قرارداد با این سازمان افزود: این پرداخت‌ها برای مرکز درمانی و بخش خصوصی که نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند تا شهریور پرداخت شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-10-26 10:05:55

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا