Categories: خراسان رضوی

پرستاران و پزشکان به‌عنوان قهرمانان دفاع مقدس در عرصه سلامتی هستند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) گفت: امروز را به‌عنوان روز پرستار لقب داده‌اند، بزرگ‌ترین افتخار این است که شغل پرستاری‌اش مظهر اجرایی عشق و عاطفه زینب در دل مبارزات و انقلاب‌سازی زینب بود.

وی افزود: واقعأ پرستار وجودش کانون عشق و عاطفه انسانی است، پرستاری شغل و حرفه نیست، منشأ درآمد و امرار معاش و زندگی نیست، پرستار فرشته‌ای است که آن لحظه‌ای که بالای سر بیمار هست و بیمار در عین تاب و تب و درد و مرض است، در چشمان پرستار نگاه می‌کند، همه‌اش مهربانی و فریادرسی در چشم پرستار می‌‍بینید لذا پرستار مظهر عشق و عاطفه انسانی و مسؤولیت اجرایی عشق و عطافه انسانی است.امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این شغل مقدس در این زمان به‌خصوص در جریان تهاجم نابکارانه این ویروس منحویس به ما نشان داد شخصیت پرستار عین شخصیت رزمنده است، خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند «نعمتان مجهولات، الصحته و الامان»، دو نعمت مخفی می‌ماند، یکی سلامتی و یکی امنیت؛ مدافع از یک نظام و مدافع از یک کشور، ضامن امنیت است و پرستار ضامن صحت و سلامتی.

سلامتی مردم مسئله اول است

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ انقلاب ما نشانگر عظمت رزمندگان ما هست؛ ما ۲ سال هم دفاع مقدس در عرصه سلامتی داشتیم، در این دو سالی که مبتلا به کرونا شدیم، دو سال دفاع مقدس است و در این دو سال پرستاران و پزشکان به‌عنوان قهرمانان دفاع مقدس در این عرصه تا مرز شهادت و جان دادن فداکاری کردند و برای آنان زمان، مکان، وقت، سرما، گرما، زندگی و هیچ چیز مطرح نبود و الان دارد ادامه پیدا می کند، این بزرگ‌ترین خاصیت زینبی در قشر محترم پرستار ما هست.

وی تاکید کرد: سلامتی برای مردم مسئله اول است. مردم امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند اما آنچه مهم است، جان مردم است، جان مردم از مال واقتصاد و همه شئون اجتماعی‌شان واجب‌تر است، باید برای جان و سلامتی مردم به‌عنوان اولویت اول در فعالیت‌های جهادی مسؤولان، حفظ جان مردم رعایت شود.

زینب (س) خودش تاریخ‌ساز شد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زنی که توانست زن را از حاشیه تاریخ به متن تاریخ بیاورد، بعد از وجود مقدس صدیقه اطهر (س)، زینب کبری (س) بود. زینب (س) خودش تاریخ‌ساز شد؛ نه به‌عنوان این که دختر امیرالمؤمنین (ع) و نواده رسول‌الله (ص) است، خودش به‌عنوان یک خانم مردآفرین و قهرمان، سازنده تاریخ شد و تاریخ را ساخت.

وی افزود: آنچه در کربلا صورت گرفت، پیروزی شمشیر بر خون بود، خون مربوط به حق و اهل حق بود و به زمین ریخته شد و ظاهرأ شمشیر ستم و کفر بر خون پیروز شد، خون حق را ریخت و حق را از بین برد اما آنی که این خون را بر شمشیر پیروز کرد، زینب کبری (علیها سلام) بود، زینب این خون ریخته شده را بلند کرد و بر شمشیرِ کشیده ظلم پیروز کرد، تاریخ را به وجود آورد و زینب از کربلا انقلاب ساخت؛ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر امروز یک خانم بخواهد واقعأ تاریخ‌ساز بشود و در حاشیه قرار نگیرد، در متن قرار بگیرد و خودش سازنده و مستقل باشد، باید پیرو حضرت زینب (سلام‌الله علیها) باشد، خط زینب را ادامه دهد تا به متن بیاید، وگرنه در شعاع شوهر و فرزندش است.

حجاب برای این است که زن در حاشیه قرار نگیرد

وی افزود: این که در اسلام حجاب را به‌عنوان یک اصل ضروری برای زن قرار دادند، یک فایده‌اش این است که زن در حاشیه قرار نگیرد، زن ابزار غرایض جنسی یک عده مرد هرزه قرار نگیرد و در رهگذر شهوت‌ها واقع نشود؛ زن به خاطر این که جذب کننده شهوات مردان هست، مطرح نشود و به‌عنوان هنرمند، صاحب قدرت و صاحب شخصیت به‌عنوان خودش که یک انسان برجسته، با استعداد و تاریخ‌ساز است، به متن تاریخ بیاید.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: زینب کبری در دل فعالیت‌های مردانگی و مردآفرینی، مسؤولیت عشق و عاطفه‌اش را کاملأ رعایت کرد و آن مظهر اجرایی مسؤولیت عشق و عاطفه زینب کبری در عین مبارزات، پرستاری از بیمار بود، بیمار در خیمه آتش گرفته قرار داشت، قدرت حمل بیمار و انتقال بیمار به بیرون این خیمه آتش گرفته را نداشت، در درون خیمه ایستاد و از بیمار پرستاری کرد.

هوای ناسالم جان مردم را تهدید می کند

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در کشور به لطف خدا تشکیلات نظام پزشکی درمانی ما یک تشکلات جوابگو در برابر همه نارسایی‌های جسمی و همه مشکلات بدنی و جان انسان‌ها است اما حوادثی هست که جان مردم را دارد تهدید می‌کند و از این حوادث، آنی که بیشتر از همه به‌طور مرتب و مکرر جان مردم را تهدید می‌کند، این هوای ناسالم است. من از مدیران استانی و مسؤولان شهری خواهش می‌کنم روی این مسئله اقدام قطعی بکنند.

وی با اشاره به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه توس مشهد، اظهار کرد: این نیروگاه به جای گاز، مازوت می‌سوزاند و بادی که به شهر می‌آید و باید آلودگی را از بین ببرد، دود مازوت نیروگاه توس را به شهر ما می‌آورد، از گازی که به خانه‌ها و کارخانجات و صنایع می‌رسد واجب‌تر، رساندن گاز به این نیروگاه توس است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر به این نیروگاه گاز برسانید که مازوت مصرف نکند، دچار این آلودگی و ناراحتی از نظر هوا نمی‌شویم و آلودگی از بین می‌رود، در مشهد هم ما کمبود گاز نداریم و خیلی استان‌ها از گاز اینجا استفاده می‌کنند، در کنار همه مصارف گازی در شهر و استان این مصرف را هم اضافه کنید که نیروگاه توس با گاز بسوزد.

وی تاکید کرد: حفظ جان مردم در اولویت مسائل قرار دارد. امیدوارم عزیزان مسؤول و مدیران استانی و شهری ما روی این مسئله اقدام کنند و مشکل آلودگی هوا که یک حرکت ضد سلامتی و ضد جان مردم است، به‌زودی حل شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

هوای تهران در مرز آلودگی

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۰ خرداد) در شرایط «قابل قبول» است.

8 ساعت ago

موج بارشی جدید وارد کشور می‌شود

موج بارشی جدید از اواخر هفته به کشور وارد می شود و شاهد بارش و…

8 ساعت ago

هشدار آموزش و پرورش به متقلبان احتمالی در امتحانات نهایی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به متقلبان احتمالی در امتحانات هشدار داد.

8 ساعت ago

اعلام وضعیت سدهای تهران

مجموع حجم آب پنج‌ سد امیرکبیر، طالقان در غرب تهران و لار، لتیان و ماملو…

8 ساعت ago

واکنش سرپرست حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران از عربستان

سرپرست حجاج ایرانی به دنبال دستگیری گروه رسانه‌ای صدا و سیما در مدینه و بازگرداندن…

8 ساعت ago

دستگیری عاملان فروش سلاح گرم در این دو استان

عاملان فروش سلاح در تهران و استان البرز دستگیر شدند.

8 ساعت ago