سیاسی

پس لرزه های سفر سیدمحمد خاتمی به آمریکا /خرازی هرجا می رود علیه او تظاهرات می کنند

پس لرزه های سفر سیدمحمد خاتمی به آمریکا /خرازی هرجا می رود علیه او تظاهرات می کنند

بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید؛

در مسیر دفتر، یک ساعت در خیابان‌ها به خاطر ترافیک سنگین که در اثر بازشدن مدارس پیش‌آمده، معطل شدیم. مدیران سازمان بیمه خدمات درمانی آمدند؛ فاطی [رئیس بنیاد بیماری‌های خاص] هم با آنها بود. دکتر [محمدرضا واعظ] مهدوی [مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی]، گزارش‌ کار داد و از دریافت اعتبارات و پرداخت بدهی‌ها اظهار رضایت‌ کرد. من هم دربارۀ ضرورت بیمه همگانی و نیز ارائه خدمات رضایت‌بخش و توجه به بیماران خاص، صحبت‌کردم.

آقای مسیح مهاجری [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه‌ جمهوری‌ اسلامی] آمد. گزارشی از وزارت اطلاعات در مورد آقای ناصر زرافشان آورد که وکیل یکی از خانواده‌های قتل‌های زنجیره‌ای شده و با رسانه‌های بیگانه مصاحبه می‌کند. گزارش، او را ضدانقلاب و فاسد معرفی‌ کرده و می‌گوید، مصلحت نیست که اطلاعات پرونده در دست او باشد. گفت، از آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی، شنیده است، رهبری بنا دارند دوباره امر به معروف و نهی از منکر را فعال‌کنند و نگران بود که بی‌اثر باشد.

آقایان حمید آخوندی [تهیه‌کننده تلویزیون] و [مهدی] سجاده‌چی [فیلم‌نامه‌نویس]، آمدند. گزارشی از خدمات فیلم‌سازی خودشان بعد از جنگ برای جبهه دادند و گفتند، با صداوسیما قراردادی بسته‌اند که یک سریال ۲۴ قسمتی به نام «انقلاب تنها»، دربارۀ وضع و روز انقلاب بسازند. خواستند که از لحاظ محتوا و تحلیل‌کمک‌شان‌کنم؛ پذیرفتم. قرار شد سؤالات‌شان را بیاورند.

عصر آقای [محمدرضا] مخبر[دزفولی]، [رئیس کمیسیون‌ مشورتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی] آمد. پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت بر اجرای سیاست‌های‌ کلی را آورد و گزارشی از کنفرانس فرهنگی آسیا در کانادا داد و از بی‌تجربگی وزارت امورخارجه و وزارت ارشاد و استفاده از این‌گونه کنگره‌ها انتقاد کرد. از رکود کار در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی‌گفت و اینکه چپ‌ها به فکر انحلال هستند و دفتر تحکیم هم صریحاً اعلان کرده که باید منحل شود.

وزیر امورخارجه، آقای [کمال] خرازی برای چند سخنرانی، در آمریکاست؛ هرجا می‌رود، ضدانقلاب علیه او تظاهرات می‌کنند و در داخل هم مورد انتقاد است که غرور انقلاب را با اقداماتی که در سازمان‌ملل، هنگام سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] و آقای [مهدی] کروبی [رئیس‌مجلس] شده، شکسته است. سخنرانی‌ها با اجازه دولت آمریکا در بعضی از دانشگاه‌ها [برگزار می‌شود]، امروز اعلان شد که یکی از دانشگاه‌ها، تحت فشار ضدانقلاب، سخنرانی را لغو کرده است.

در ترکیه، به خاطر جلوگیری از تحصیل زنان محجبه در دانشگاه‌ها، بحران جدیدی پیش آمده است و هزاران خانواده در مقابل دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند؛ می‌گویند، سال ‌گذشته ۱۶ هزار دختر دانشجو، از تحصیل محروم شده‌اند.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا