Categories: کردستان

پژوهش محوری گفتمان غالب مدیریت اجرایی استان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کردستان با بیان اینکه پژوهشگران گرانبهاترین سرمایه‌های استان هستند، اظهار داشت: اقدامات و جهت‌گیری‌ها باید به نحوی باشد که پژوهشگری و تحقیق به گفتمان اصلی و غالب در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حامی اصلی پژوهشگران و علم و تحقیق در کشور هستند، گفت: برجسته شدن تحقیق و پژوهش و پیشرفت‌های علمی دهه‌های اخیر مرهون تاکیدات و حمایت‌های مقام معظم رهبری است.

زارعی‌کوشا رویکرد مدیریت اجرایی استان را عنایت و توجه ویژه به کارهای مطالعاتی و پژوهشی دانست و اظهار کرد: جهت‌گیری و حرکت ما استوار بر پژوهش‌محوری است و در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی این مهم را مورد توجه قرار خواهیم داد.

استاندار کردستان عنوان کرد: امروز در کشور و استان با مشکلات و بحران‌هایی مواجه هستیم که ریشه آنها عدم توجه کافی به کارهای مطالعاتی و پژوهشی عمیق در گذشته است.

وی اصلاح و بازنگری بعضی رویکردها را در حوزه کلان الزامی دانست و گفت: بعضا پژوهشگران به دنبال مسائل و تحقیقاتی می‌روند که سنخیتی با نیازهای جامعه ندارد و این روند نیز نیازمند تغییر و اصلاح است.

زارعی‌کوشا بر ایجاد پیوند میان مسائل استان و موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: از همه پژوهشگران توانمند استان می خواهم با نگاه مسئولانه، مدیران دستگاه‌های اجرایی را در حل مسائل و مشکلات یاری کنند.

در این مراسم از ۱۰۷ پژوهشگر برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

17 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

17 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

17 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

17 ساعت ago