Categories: اخبار روز

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

– اخبار استانها –

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار برگزیده های ایران در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان ۲۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید.

.

/۱۹۰/.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

بازداشت داروفروش شیاد در فضای مجازی

داروفروشی که تاریخ انقضای داروها را تمدید می‌کرد، بازداشت شد.

7 ساعت ago

صادق زیبا کلام روانه زندان شد

صادق زیباکلام برای اجرای حکم به زندان رفت.

7 ساعت ago

زیباکلام کجا دستگیر شد؟

صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شد.

7 ساعت ago

جزئیات مرگ تلخ و مرموز بلاگر مشهدی

طلا زن جوانی بود که در مشهد سکونت داشت، تبلیغات برندهای مختلف لوازم آرایشی را…

7 ساعت ago

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اعلام شد.

7 ساعت ago

قیمت قبر در بهشت زهرا اعلام شد

قیمت قبر رزروی در بهشت زهرا از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۱۵…

7 ساعت ago