اردبیل

پیگیر بیمه هنرمندان هستیم/ برگزیدگان جشنواره تئاتر خلخال تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سید غنی نظری شامگاه گذشته در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر شهرستان خلخال اظهار کرد: به خاطر مشکلات فعالان هنر و رسانه، پیگیر بیمه هنرمندان و تقویت صندوق اعتباری هنر در خانه ملت هستیم.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در سفر ریاست محترم جمهوری، دو مجتمع فرهنگی شهرستان خلخال در بخش‌های شاهرود و هشجین جزو مصوبات سفر در بین ۱۰۳ طرح مطرح شده استان قرار گرفته و با تخصیص اعتبارات ساخت و تکمیل این سالن‌ها از سر گرفته خواهد شد.

نظری بر لزوم حمایت از حوزه هنری و فعالان رسانه تاکید کرد و گفت: عدالت توزیعی باید در فرهنگ و ارشاد استان اردبیل نیز برای برخورداری بهتر شهرستان‌ها رعایت شود.

 

شهرستان خلخال میزبان تئاتر شمالغرب کشور می‌شود

عبدالله بحرالعلومی نیز در این مراسم اظهار کرد: به‌لحاظ کیفیت بالای برگزاری این جشنواره  و میزبانی شایسته این شهرستان، سال آینده شهرستان خلخال میزبان تئاتر شمالغرب کشور خواهد بود.

وی افزود: استقبال مردم و ظرفیت قابل اعتنا و پتانسل نیروی انسانی در این شهرستان عاملی شد تا در تدارک تئاتر منطقه‌ای برای استان‌های کشور با میزبانی شهرستان خلخال باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنرمندان خلخال باعث افتخار استان هستند و در حوزه تئائر، شهرستان خلخال به جایگاه ویژه خود دست یافته که این در سایه تلاش فعالان و حمایت های لازم از این مجموعه است.

مسعود یگانه، سرپرست فرمانداری خلخال نیز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در سه روز متوالی بیان کرد: در مجموع، کارهای ارائه شده نشان داد که مجموعه‌های هنری در زمینه هنرهای نمایشی و صحنه‌ای فعال شده و مدیریت در این مجموعه‌ها ادامه دارد.

 

گفتنی است؛ در هفتمین جشنواره تئاتر شهرستان خلخال، نمایش آخشیج به کارگردانی محسن باقر اوغلی، تولد دوباره یک لاله به کارگردانی محی الدین دوستی، ستاره شط به کارگردانی لیلی سلمانی، سوسموش لاله به کارگردانی بهمن محیطی، نمایش مرگ در نمی‌زند به کارگردانی میلاداسدالله زاده، آفتابگردانی به کارگردانی سلمان شفیعی، هملت ماشینی به کارگردانی محمد تقی خسروی، تولکی به کارگردانی شیرزاد عسگری و نمایش بعیدا به کارگردانی محمد رضا اسدی در سه روز متوالی به نمایش درآمدند.

در این جشنواره، آثار برگزیده، کارگردانان  و بازیگران برتر، طراحان صحنه و گرافیست های جشنواره و همچنین فعالان حوزه هنری و تئائر شهرستان خلخال با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل و مهمانانی از استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا