چالش جدی سرقت کابل‌های برق و مخابراتی / مسئولین: کاهش یافته است

چالش جدی سرقت کابل‌های برق و مخابراتی / مسئولین: کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از آذربایجان‌غربی، سرقت کابل در کشور و بویژه در استان آذربایجان‌غربی به یک چالش جدی تبدیل شده با این حال شرکت‌های برق و مخابرات از کاهش این سرقت در استان خبر می‌دهند.

سرقت کابل‌ها چالش جدی است

چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی درخصوص سرقت کابل‌های مخابراتی نیز گفت: یکی از چالش‌های جدی مخابرات، مقوله سرقت کابل‌هاست که مشکلات زیادی را درخصوص قطع خدمات تلفن ثابت مشترکان (حدود ۴ تا ۵ هزار مشترک) باعث شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سرقت‌ها کمیته‌ای در استانداری و دادگستری تشکیل و ترمیم سرقت‌ها را روانتر کرده ایم.

وی به بیان جزئیاتی درخصوص سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: در پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیارد تومان سرقت کابل در استان داشته‌ایم و با توجه به اینکه مقوله سرقت چالش اجتماعی است با این حال برداشت ما اینست که در ۲ ماهه اخیر این موضوع روند کاهشی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: یکی از راهکارها ما برای کاهش آمار سرقت و مشکلات بعدی این موضوع تغییر تکنولوژی با تبدیل روستاها به فناوری وای‌فای است که هم‌اکنون ۱۰۰ روستا دارای وای‌فای بی‌سیم است.

کاهش ۶۵ درصدی سرقت کابل برق در استان آذربایجان‌غربی

رضا صادقی مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: میزان سرقت تجهیزات برق در ۵ شهرستان استان که بیشترین گزارش سرقت داشته‌اند در ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به طور میانگین ۶۵ درصد کاهش داشته است
صادقی گفت: افزایش تعاملات دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان با نیروی انتظامی و نیز پیگیری‌های مستمر و موثر دادگستری ، افزایش گشت‌های مشترک در مناطق و شهرستان‌هایی که احتمال سرقت در آن ها بیشتر است از جمله اقداماتی است که در کاهش چشمگیر این آمار در ۲ ماهه امسال نسبت به سال گذشته موثر بوده است اما تبدیل ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه‌های مسی سطح استان به کابل خودنگهدار به ویژه در مناطق شناسایی شده با ریسک بالای سرقت مهم‌ترین عامل این کاهش‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان سرقت‌ها مربوط به سیم‌های مسی بوده و سیم و کابل آلومینیومی و کابل مسی و ترانس در درجات بعدی گزارش‌های سرقتی قرار دارند.
وی ادامه داد: شماره تماس مستقیم با دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان ۰۹۰۱۸۳۹۳۸۵۸ جهت دریافت گزارشات سرقت است و مردم می توانند به صورت پیامکی و یا تماس تلفنی مراتب را به دفتر حراست و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

تاثیر بازار جهانی و اقتصاد در شیوع پدیده کابل دزدی

یکی از کارشناسان اقتصادی درخصوص چرایی رواج این پدیده اظهار کرد: افزایش قیمت مس و شرایط اقتصادی حاکم بخصوص افزایش نرخ ارز تاثیر زیادی در شیوع کابل دزدی داشته و این اتفاق مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: گاهی قطع چندین مدت تلفن یا برق چند ده خانوار مشکلات زیادی ایجاد کرده است با این حال راهکارهای شرکت‌های برق و مخابرات تا حدودی کاهش این رویه را به همراه داشته است.

گزارش: سینا افشاریان

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

نقشه هولناک مادر و پسر۱۷ساله برای قتل پدر خانواده

در پی اعلام خبری از سوی شهروندان مبنی بر کشف جسد مردی جوان در جاده…

4 ساعت ago

کدام استان‌های کشور بارانی است؟/ خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها اینجاست

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز…

4 ساعت ago

جاده چالوس مسدود شد/ جزئیات

جاده چالوس از ساعت ۸ صبح امروز مسدود است.

4 ساعت ago

سقف و کف شهریه کودکستان ها چقدر است؟

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: سقف وکفی برای شهریه در نظر گرفته…

4 ساعت ago

رویکرد قوه قضاییه بر اصل علنی بودن محاکمات

اصل علنی بودن محاکمات به عنوان یکی از اصول حقوق بشر، در اصل ۱۶۵ قانون…

4 ساعت ago

ادارات این استان ساعت ۱۱ امروز تعطیل می‌شوند

ادارات قم ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند.

4 ساعت ago