اجتماعی

چگونه از آثار و برکات معنوی حج محافظت کنیم؟

چگونه از آثار و برکات معنوی حج محافظت کنیم؟

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سلسله محافل انس و معرفت با هدف ارتقای سطح معرفتی و دینی زائران بیت‌الله الحرام در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه مکرمه در حال برگزاری است.

در همین راستا، چهار محفل انس و معرفت در هتل‌های «روایه»، «جوار البیت»، «جوری الهدا» و «ویولت ۳» با حضور زائران بیت‌الله الحرام برگزار شد.

این محافل با تلاوت خلیل ناصر بریچی، صادق بیت سعید، وحید براتی و محمدرضا اکبری از قاریان عضو کاروان قرآنی نور و مداحی امیر عارف و سید محمود علوی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، ضمن سخنانی به سه هدیه ویژه خدا به حاجیان اشاره کرد و گفت: نخستین هدیه خداوند به حجاج آرامش و سکینه قلب است و در همین راستا، امام باقر(ع) فرموده‌اند: «الحَجُّ تَسْکینُ القُلوبِ حجّ، آرامش‌بخش دل‌هاست».

چند توصیه‌ پزشکی به زائران در روزهای پایانی حج تمتع

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع خطیب بعثه در سخنانی با طرح این پرسش که چگونه از آثار و برکات معنوی حج محافظت کنیم؟ بیان کرد: اخلاص در عمل و پرهیز از ریا و سمعه، عهد بستن با خدا برای ترک بعضی خلقیات ناپسند و گناهان کبیره، تعهد با خدا برای التزام به برخی خوبی‌ها مانند: نماز اول وقت و جماعت، تحمل مشکلات برخی از نکاتی هستند که با توجه به آن می‌توان آثار و برکات حج را حفظ کرد.

وی به راز سختی های حج اشاره کرد و لزوم توجه به شستشوی روح حاجی از استکبار را یادآور شد و افزود: تلاش برای افزایش و تعمیق معرفت هم از دیگر اصولی است که باید حاجی به آن توجه داشته باشد که با پرهیز از استکبار توسط او رقم می‌خورد. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا