Categories: فرهنگ و هنر

کارگردان سینمای کوتاه چین: سینمای ایران منبع الهام من در فیلمسازی است/ جشنواره تهران و قدمی نزدیک‌تر به اسکار

کارگردان سینمای کوتاه چین: سینمای ایران منبع الهام من در فیلمسازی است/ جشنواره تهران و قدمی نزدیک‌تر به اسکار

به گزارش خبرگزاری برگزیده، یو پنگ فیلمساز چینی که با فیلم “یک روز روشن آفتابی” در بخش مسابقه بین‌الملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، در سال ۱۹۹۵ در گوانگ‌ژوی چین به دنیا آمده است. او دارای مدرک کارشناسی دانشگاه کالیفرنیا است و بعد از آن در مدرسه کلمبیا به کاوش در مسیر فیلمسازی پرداخته است. او در سال ۲۰۲۱ اولین فیلم کوتاه خود را با عنوان “عشق مرا بپذیر” کارگردانی کرده و به واسطه آن در جشنواره‌های مختلفی از جمله اسکاتلند، جشنواره دوربان، لیوبلیانا، گوانگ‌ژو و… حضور داشته است. 
فیلم کوتاه “یک روز آفتابی روشن” او نیز پیش از حضور در جشنواره تهران در هفتاد و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن حضور داشت.
یو پنگ درباره فیلم خود توضیح داد:  این اثر او با الهام از ایده نویسنده و تهیه کننده اثر و زادگاه او که روستایی در جنوب چین است ساخته شده. این فیلم داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که در تابستان سال ۲۰۲۱ بی صبرانه منتظر تبدیل زادگاهش به یک استراحتگاه است.
وی افزود: در واقع این فیلم زندگی در حومه یک شهر را با تمام سادگی‌هایش به تصویر می‌کشد و برنامه روزانه شخصیت داستان که حول محور مراقب از پدربزرگی پیر و گله‌داری است را در برمی‌گیرد. با این حال وقتی دختری وارد زندگی شخصیت قصه می‌شود، همه چیز به یکباره تغییر کرده و تحولی آرام و در عین حال عمیق در فرد رخ می‌دهد. این فیلم یک پروژه دانشگاهی در دانشگاه کلمبیا برای فیلمسازی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در واقع مخاطبان با این فیلم به شهر کوچک چائوژو دعوت می‌شوند و به نوعی طعم غذاهای خوشمزه و سادگی زیست در آنجا را چشیده و حس می‌کنند. 
وی درباره میزان آشنایی خود با جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: این رویداد جشنواره‌ای بسیار معتبر است که به شایستگی شرایط عضویت در فهرست جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار را دریافت کرده است. اگر فیلمی بتواند به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کند، عملا به این معنی است که یک قدم به اسکار نزدیک شده  و این موضوع جشنواره تهران را بیش از پیش معتبر کرده است.
این فیلمساز درباره آشنایی خود با سینمای ایران و سینماگران آن گفت: باید بگویم که سینمای ایران همیشه برای من منبع الهام بوده است و در تلاش‌هایم برای فیلمسازی همیشه به آن توجه کرده‌ام از میان فیلمسازان ایرانی عباس کیارستمی، جعفر پناهی و… را با سینمای عمیق‌شان می‌شناسم.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

2 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

2 هفته ago