Categories: اجتماعی

کاری که پلیس با گردانندگان صفحات بت‌زنی کرد

کاری که پلیس با گردانندگان صفحات بت‌زنی کرد

به گزارش برگزیده ،سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

برنا در خبری نوشت:این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند بیش از ۱۰ صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت میکنند.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند ۷ نفر از افراد اصلی این شبکه کلاهبرداری را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و … در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از کاربران به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خود داری کنند، شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir پبگیری کنند.

۲۳۳۲۱۷

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

صدمین هفته حضور آلکاراس در جمع ۵ تنیسور برتر جهان

کارلوس آلکاراس صدمین هفته متوالی خود را در جمع ۵ تنیسور برتر جهان سپری می‌کند.

1 دقیقه ago

هافبک یوونتوسی صربستان ادامه یورو ۲۰۲۴ را از دست داد

هافبک ۳۱ ساله تیم ملی فوتبال صربستان از ادامه همراهی این تیم در هفدهمین دوره…

3 دقیقه ago

حاج علی اکبری: حضور در انتخابات انسجام ملی را تقویت می‌کند

حجت الاسلام حاج علی اکبری عنوان کرد: مشارکت در انتخابات آبروی ملی ما را ارتقا…

17 دقیقه ago

دولت چهاردهم؛ چه عاقبتی در انتظار ناشران پخته‌خوار است؟

برخورد جدی و قاطع با ناشران پخته‌خوار یکی از مطالبات مهم صنعت نشر از دولت…

17 دقیقه ago

دست و پا زدن‌ آمریکا برای نجات اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله

سفر برنامه‌ریزی نشده آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به اراضی اشغالی و لبنان، درست بعد از…

19 دقیقه ago

نامزدهای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

تا کنون چند تن از متقاضیان عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای…

22 دقیقه ago