Categories: فارس

کار جهادی؛ تمرینی برای خودسازی در زندگی

به گزارش برگزیده های ایران از کوهچنار، کار جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ای جهادی است، که به رشد فرهنگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم کشور می‌انجامد.

گروه‌های جهادی تقریبا توانسته اند همه دغدغه‌ها و علایق و سلیقه‌ها را پوشش بدهند، هم آنهایی که دغدغه آجر روی آجر گذاشتن دارند و هم‌آنهای که دغدغه فرهنگی، ورزشی و… دارند. 

تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق مختلف محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در کارهای جهادی همواره مورد توجه رهبر انقلاب بوده است.

ایشان به غیر از تأکیدهای فراوان بر مسأله‌ی بسیج سازندگی و کارهای جهادی که در سخنرانی‌های عمومی یا خصوصی خود ابراز داشته‌اند، در برخی موارد با اطلاع از فعالیت‌های خدمت‌رسانی جهادگران، با نوشتن یادداشت نسبت به فعالیت آنان ابراز نظر و اعلام تشکر نموده‌اند. 

جهادگران، علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به خودسازی نیز می پردازند.

کار جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو است.

افراد شرکت کننده در کارهای جهادی در عرصه های عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، فرهنگی، هنری، اقتصاد مقاومتی، ورزشی، مشاوره‌ای، امدادی و آموزشی فعالیت‌هایی را انجام می دهند.

گروهای جهادی از شهدای خط مقدم الگو می گیرند.

کامران رئیسی مسئول گروه جهادی هیئت منتظران ظهور قائمیه در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس گفت: امروز تفکر و اندیشه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در بین جوانان جهادی که در قالب گروه‌های جهادی در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند تداوم دارد.

کامران رئیسی تصریح کرد: دشمن هرگز دست از دشمنی خود با ما بر نمی‌دارد و در هشت سال دفاع مقدس با جنگ نظامی همه فشارهای خود را به کشور وارد کرده و اکنون نیز با جنگ اقتصادی قصد دارد مردم را در فشار قرار دهد.

وی افزود: امروز گروه‌های جهادی راه شهدای جهادگر دفاع مقدس را با خدمت بی‌منت به مردم عزیز ادامه می‌دهند و این نیروی پای‌کار و مؤمن خود را نوکر مردم می‌داند.

مسئول گروه جهادی هیئت منتظران ظهور قائمیه گفت: آشنایی با وضعیت محرومین و ایجاد نگاه عدالت‌خواه در بین جوانان از مزایای حضور جوانان در این گروه‌های جهادی است که قطعا باعث ایجاد تفکر پیگیری اقتصاد عدالت محور می‌شود.

جهادگری در همه عرصه ها

رئیسی ادامه داد: این گروه جهادی در عرصه‌های مختلف جهادی اعم از عمرانی، فرهنگی، آموزشی و در زمینه بهداشت و درمان در مناطق محروم شهرستان کوه‌چنار فعالیت دارد.

مسئول گروه جهادی هیئت منتظران ظهور قائمیه با اشاره به اقدامات این گروه جهادی برای مقابله با کرونا، اظهارداشت: این گروه جهادی از آغاز شیوع ویروس کرونا همکاری لازم در تامین نیرو جهت همکاری با کادر درمان، ضدعفونی اماکن پرتردد و توزیع پوسترهای پیشگیری از بیماری کرونا و حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر از کرونا اقدام کردند.

رئیسی تصریح کرد: بیش از چندهزار بسته معیشتی، لوازم التحریر، مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در مناطق کم برخوردار شهرستان کوه‌چنار توزیع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این گروه‌جهادی در چند مرحله به کارهای عمرانی در مناطق محروم شهرستان پرداخته است اظهارداشت: گروه جهادی هیئت منتظران ظهور قائمیه چند مرحله با اعزام پزشک و وزیت رایگان در مناطق مختلف محروم شهرستان و همچنین چندین مرحله به منظور تقدیر و تشکر از کادر درمان با هدایا به همراه شاخه گل از آنها تقدیر کردند.

انتهای پیام/ ج
 


admin

Recent Posts

تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای تمدید بازنشستگی معلمان و تشویق…

5 دقیقه ago

“هیئت امنای محلات تهران” چه کارکردی دارد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران کارکرد هیئت امنای محلات شهر تهران را که به تازگی…

6 دقیقه ago

وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو…

7 دقیقه ago

قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران اجتناب داشته باشد

رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود دستگاه قضایی گفت: قاضی نباید از مشورت…

7 دقیقه ago

ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز

والدینی که فرزندشان مهر ۱۴۰۳ به کلاس اول دبستان می‌رود از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت…

8 دقیقه ago

ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی

سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون خدمت دارویی در…

9 دقیقه ago