Categories: مرکزی

کاهش سن مصرف لوازم آرایشی به ۱۲ سال

عباس علیمرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ به‌ویژه در زمینه فرآورده‌های آرایشی، مصرف زیاد آن در کشور است، به طوری که سالانه حدود یک تا ۲/۵ کیلوگرم مواد شیمیایی از این طریق وارد بدن می‌شود و علت گسترش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف زیاد آن است.

وی افزود: مصرف لوازم آرایشی برای مردم ما به یک عادت تبدیل شده است که پزشکان باید مضرات فرآورده‌های آرایشی را به مردم آموزش دهند زیرا سن مصرف به ۱۲ سال رسیده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: اینترنت و شبکه‌های مجازی، مجرای تبلیغ قاچاق به ویژه برای کالاهای سلامت‌محور شده است و می‌توانیم از همین مجرا برای آموزش استفاده کنیم، ماهواره نیز باید مورد توجه قرار گرفته شود.

علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: پزشکان باید دارویی را تجویز کنند که به صورت قانونی وارد کشور شده است. فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش مصرف کالای قاچاق بسیار تأثیرگذار است و مردم باید به این باور برسند که تنها مکان عرضه دارو، داروخانه است و یکی از معتبرترین مکان‌های عرضه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی هم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی از استان‌هایی است که بیشترین دقت را در عرضه نشدن قاچاق در داروخانه‌ها دارد و هدف ما در این زمینه کمک به شهروندان و اطلاع‌رسانی به مردم است تا با مضرات کالای قاچاق آشنا شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: داروی قاچاق به صورت پیچیده و سازمان‌یافته وارد کشور می‌شود که در آن کیفیت مهم نیست و قاچاقچی فقط به سود خود می‌اندیشد، در کالاهای سلامت‌محور مهم‌ترین مورد داروست. معمولاً فرآورده قاچاق، غیراستاندارد است و نباید به کیفیت آن اعتماد کرد.

علیمرادیان با اشاره به اینکه داروخانه‌ها باید با الصاق پوستر و بنر در زمینه سلامت و استفاده نکردن از کالای قاچاق فرهنگ‌سازی کنند و به مردم آموزش داده شود، گفت: بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی به ویژه رژهای لب حاوی مقادیر زیادی سرب و فلزات سنگین است که می‌تواند عوارض سنگینی را به جای بگذارد. همچنین مصرف پودرهای بدن‌سازی موجب عوارض مختلف می‌شود که به‌مرور خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

15 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

15 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

15 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

15 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

15 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

15 ساعت ago