Categories: ایلام

کاهش ۹/۶ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در ایلام

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۶۹۷۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۷۳ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۶۷۱۹ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آذرماه تعداد ۱۰۶۸۷ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۱۰۵۶ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۴۸۱ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده و تعداد ۱۸ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای دی ماه تاکنون نیز تعداد ۸۰۲ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۴۲ مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و مورد فوتی در مدت ذکر شده نداشته‌ایم. 

کریمیان افزود: در مقایسه ۱۹ لغایت ۲۵ آذرماه نسبت به ۲۶ آذر لغایت ۲ دی ماه؛ تعداد نمونه گیری ۵/۸ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۹/۶ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۱۹/۵ درصد افزایش، تعداد بستری‌ موقت ۲۵/۵ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی ادامه داد: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان؛ تعداد کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۸۰۱۸۶۰ دوز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۴۱۵۰۵۹ دوز و ۸۷/۰۷ درصد و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۳۵۴۷۱۰ دوز و ۷۴/۹ درصد، واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۳۲۱۰۰دوز، میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸ سال نوبت اول در استان ۴۷۸۷۶ دوز و ۹۲/۶ درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم تعداد ۳۸۷۴۵ دوز و ۷۴/۹ درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۹۲۰۱۷ دوز بوده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


خبرگزاری فارس

Share
Published by
خبرگزاری فارس

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

12 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

12 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

12 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

12 ساعت ago