Categories: کردستان

کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای از طرح‌های شاخص فرهنگی در کردستان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج ، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در بازدید از روند تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد: این اقدام که با عنایت نماینده ولی فقیه در استان و تلاش‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی انجام شده است بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی عنوان کرد: بخش‌های متنوع و مختلف در این کتابخانه زمینه را برای جذب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می‌کند و توجه به مقوله کتاب را در جامعه افزایش می‌دهد.

ماموستا رستمی کتاب را لوح محفوظ عنوان کرد و افزود: کتاب و کتابخانه از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه است و توجه به این بخش سبب ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه می‌شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج راه‌اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را اقدامی عام المنفعه و خداپسندانه برشمرد و گفت: بدون تردید ایجاد کتابخانه مذکور از اقدامات ماندگار در استان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این بازدید بیان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در استان، علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی، سطح خدمات رسانی به عموم مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری می‌یابد.

محمد مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را ۳۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ذکر کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققان است.

وی گفت: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان کردستان است.

مخدومی بیان کرد: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Recent Posts

تهران قدیم | اتوبوس سواری عجیب در تهران؛ ۶۰ سال قبل/ عکس

رکاب سواری در تهران سال ۱۳۴۳ به یک پدیده تبدیل شده بود.

3 ساعت ago

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات…

3 ساعت ago

آماده‌باش برای جاری شدن سیل در این ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع…

3 ساعت ago

افزایش تلفات سیل در خراسان رضوی/ آمار جدید

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد.

3 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچنان در وضعیت قابل قبول یا…

3 ساعت ago

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

جانشین رئیس پلیس راه نیشابور گفت: مسیر نیشابور_ کاشمر بر اثر بارش شدید باران و…

3 ساعت ago