Categories: کردستان

کتاب «مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران» منتشر شد

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: کتاب پژوهشی با عنوان مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران تالیف آقایان شایان بهمن سلطانی و امیرحسین چیت سازیان از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر و روانه بازار شد.

وی تصریح کرد: این کتاب در راستای حمایت از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی با موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگ و هنر و در یک پروژه سه ساله، تالیف و خوشبختانه همزمان با ایام هفته کتاب منتشر و روانه بازار شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی با محوریت مسائل فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های حوزه هنری در استان به شمار می‌رود و به همین دلیل انتظار داریم که شاهد مشارکت و همکاری همه پژوهشگران و محققان در این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران در ۱۹۸ صحفه به دنبال معرفی جریان مسمو حاکم بر سینمای هالییوود است، عنوان کرد: در این اثر ۱۳ فیلم مخربی که بر علیه فرهنگ و تاریخ کشورمان توسط سینمای هالییوود تولید شده اند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مرادی ضمن اشاره به اهمیت این اثر پژوهشی، یادآور شد: در این اثر همچنین معرفی کاملی از سینمای هالییوود و دیدگاه‌های مختلف حاکم بر این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران، از سوی انتشارات پرهیب و در شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه با قیمت هر نسخه ۵۵ هزار تومان چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن گرامیداشت ایام هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: تلاش در راستای ترویج کتابخوانی یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام هفته کتاب، یادآور شد: چاپ و انتشار کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران، برپایی نمایشگاه کتاب، کمک به راه‌اندازی کتابخانه در مناطق حاشیه و مدارس و همچنین عضوگیری رایگان در کتابخانه تخصصی هنر از جمله مهمترین برنامه‌های ما بوده است. 

شایان بهمن سلطانی نویسنده این کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه کاشان و متولد ۱۳۶۴ از روستای رزآب مریوان است.

وی تاکنون مقالات مختلفی در بخش‌های مرتبط با پژوهش هنر تالیف کرده و این کتاب به عنوان اولین اثر چاپی وی به شمار می‌رود که با همکاری امیر حسین چیت سازیان منتشر و روانه بازار شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

10 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

10 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

10 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

10 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

10 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

10 ساعت ago