Categories: زنجان

کرونا ۵۰ باشگاه ورزشی را تعطیل کرد

غفار امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد:زمانی که کرونا در جهان گسترش یافت و همه چیز را تحت تاثیر قرار داد، ورزش را نیز به رکود کشاند و باشگاه‌های ورزشی بیشترین زیان را متحمل شدند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از این مشاغل که ردیف مشاغل پرخطر و آسیب‌زای کرونا قرار دارد باشگاه‌های ورزشی است، اضافه کرد: در این ایام به توصیه ستاد ملی مبارزه با بیماری به مدت طولانی تعطیل شده است و ضرر و زیان مادی به مربیان می زند.

وی اظهار داشت: از مهمترین پیامدهای تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، بیکاری، از دست دادن شغل و درآمد از بعد اقتصادی و از بین رفتن یک نهاد آموزشی پویا در جامعه است.

امانی با اشاره به تعطیلی ۵۰ باشگاه ورزشی در زنجان گفت: با این حال تسهیلات حمایتی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شده و در این رابطه ۳۷۷ پرونده هم تشکیل شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مبلغ کلی این میزان پرونده، ۱۴ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان بود که تا به امروز ۹ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان پرداخت و برای ۴۱۲ نفر اشتغالزایی شده است.
وی در مورد تاثیر کرونا بر ورزش‌های قهرمانی و پایه نیز گفت: خوشبختانه در سطح قهرمانان فراملی موردی نداشتیم که ورزشکار برای همیشه ورزش را کنار بگذارد و تمامی قهرمانان ورزشی پای کار هستند.

امانی با اشاره به اینکه اداره کل نیز در ایام کرونایی از فعالان و ورزشکاران در سطح قهرمانی حمایت کرده و شرایط را برای تمرین آن‌ها و حضورشان در میادین ورزشی فراهم کرده است، گفت: ورزشکار در سطح قهرمانی باید آماده باشد چرا که حتی چند روز کنار گذاشتن ورزش آمادگی فرد را از بین می‌برد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چرا که در ایام کرونا باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیأت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، اضافه کرد: این خسارت صرفا مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند.

وی افزود: طبق مجوز ستاد کرونا مجوز بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-10-30 18:10:48

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هواشناسی نسبت به بارش شدید در ۹ استان کشور هشدار داد.

5 ساعت ago

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ برای اولین‌بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت…

5 ساعت ago

تشدید فعالیت آتشفشان در این استان کشور/ عکس

گزارش‌های محلی حاکی از تشدید فعالیت آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان است.

5 ساعت ago

حکم امیر تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو( امیر تتلو) درباره صدور حکم موکل خود توضیحاتی را ارائه داده…

5 ساعت ago

دادستانی درباره مشکلات احتمالی امتحانات نهایی هشدار داده بود/ ماجرای لغو امتحانات در ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

در روزهای گذشته، مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی…

5 ساعت ago

آیا هواشناسی در اطلاع‌رسانی بارش‌های سیل‌آسای مشهد تعلل کرد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی…

5 ساعت ago