Categories: اخبار روز

گذران ۳۰۰ روز سال در طوفان گردو‌خاک/ مردم سیستان رها شده‌اند

گذران ۳۰۰ روز سال در طوفان گردو‌خاک/ مردم سیستان رها شده‌اند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زابل، طوفان‌های گرد و خاک معروف ۱۲۰ روزه سیستان حالا به گفته فرماندار ویژه زابل ۳۰۰ روز سال منطقه را درگیر می‌کند و از ابتدای سال تاکنون ۵۰ هزار نفر را راهی بیمارستان کرده است.

سرعت طوفان گرد و خاک در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان برای چند دهمین بار از ابتدای سال تاکنون از مرز ۱۰۰ کیلومتر عبور کرد.

بی‌خیالی مسئولان در گرد و غبار سیستان/ از کمربند سبز چه خبر؟

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۰ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد.

فرماندار ویژه زابل در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار داشت: در سال جاری به علت طوفان گرد و خاک تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در پی بیماری‌های قلبی، تنفسی و چشمی همچنین تصادفات جاده‌ای ناشی از کاهش دید به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

علی ولایتی پور افزود: در بحث ریزگردها هیچ اعتباری به دانشگاه علوم پزشکی زابل تخصیص داده نشده و اگر هزینه‌ای صورت گرفته از بوجه‌ای است که سایر دستگاه‌ها داشتند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت مهار ریزگردها، گفت: در بستر تالاب هامون یک سری اقداماتی در راستای مقابل با ریزگردها از جمله ذخیره‌سازی بالغ بر ۱۵۰ مترمعکب آب در محدوده شهرستان نیمروز و کاشت سه هزار نهال صورت گرفته است.

ولایتی پور افزود: با توجه به شرایطی بحرانی در سیستان که طوفان‌های معروف ۱۲۰ گرد و خاک وجود دارد و اکنون طبق آماری که داریم بالغ بر ۳۰۰ روز سال طوفان گرد و خاک سیستان  را درگیر می‌کند، اگر‌ ستاد بحران بوجه‌ای دائم به موضوع مهار ریزگردها اختصاص دهد مانند بلاهای طبیعی دیگر مانند سیل و زلزله قطعاً اثرگذاری خاص خواهد داشت.

فرماندار ویژه زابل ادامه داد: همچنین ارتقا بعضی از ادارات که با مدیریت بحران ریزگردها درگیر هستند مثل اداره منابع طبیعی، محیط زیست و شیلات که اگر به مدیرکل یا معاونت با اختیار بالا ارتقا پیدا کند تاثیرگذار خواهد بود و برای حل مشکلات باید دست به دست هم بدهیم و تمام امکانات با هم بسیج شوند همراه با تخصیص بوجه، اگر ۱۰۰ درصد این مشکل حل نشود ۸۰ یا ۹۰ درصد حل خواهد شد.

.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago